• Mid

Hur länge håller lätt hårfärg?

Frisören gjorde en lätt hårfärgning, från råttfärg/blond till mellanbrun/kopparfärg.
    Vet någon hur länge en lätt hårfärgning håller och hur man kan få den att gå ur snabbare utan att nöta på håret?

Jag har trott att färgning är permanent men hon sade att när den är lätt blir det inte någon skarp utväxt och den går ur snabbare om man inte använder rätt schampo.

Ni kan väl svara litegranna...Snyft...jag känner mig ju som en blondin i en brunetts huvud.

/Mid på glid

• Svar på tråden Hur länge håller lätt hårfärg?
  • Kräftan

Färgning är permanent, den får du klippa bort. Men det kanske var en toning du gjorde. Finns olika toningar, den mildaste sitter inte alls länge. Jag använder en toning som blandas med 2 vätskor, den sitter kvar i håret länge.

• Mid

Jag tror att lätt färgning är samma sak som stark toning (eller intensivtoning) men jag vet inte hur länge en sådan sitter. Jag kanske ska ringa till salongen och fråga för säkerhets skull.

• ellli

Hmm..du är alltså inte nöjd med färgen, har jag förstått rätt då? :) Det stämmer inte direkt att färg "är som en permanent och måste klippas bort" (obs inget påhopp på dig Kräftan :) ), en massa saker kan påverka färgen så att den går bort nästan helt och hållet (de flesta vill ju inte det :) ) t ex vilken schampo man använder, solen kan bleka bort det osv. Det allra mest effektiva som jag hört är att använda en impackning, det kan ta bort mkt av färgen, så det ska man allsta undvika om man vill ha kvar färgen länge, men om jag förstått dig rätt så kanske det kan vara en bra idé att testa :D.

• Mid

Exactly Ellli!
    Jag vill helst ha den väck. Då ska jag försöka ha inpackning så ofta som möjligt. Jag kanske ska ta och sova med inpackning lite då och då.
    Tack för era svar!

• ullis_p

Det beror mycket på hårets kvalite.... På mig håller en toning som ska sitta i typ 7-14 tvättar i bortåt 2månader, likaså om jag permanentar det... då får permanenten växa bort för den går liksom aldrig ur

Hoppas du snart för den färg du vill... frisören kan fixa ditt hår men det sliter mycket på det och är det bara en toning så försökt stå ut, den ska ju försvinna

• mulann

oj, undra om vi gick till samma frsör? Inte roligt:(

• Mid

:) Skrev just en inlägg i din tråd om vad min frisör sade. Jag tycker det är så uppenbart att jag inte passar i den färgen hon gjorde heller. Mitt ansikte skär sig ju färgmässigt till mitt hår :) Det matchar inte!

Det värsta är ju som du säger att man förstör kvalitén på håret om man ska försöka göra det blekare på kemisk väg. Vilket moment 22!

Ja, nu har det ju blivit mycket bättre efter alla inpackningar, men ändå! Lite gnäll kan ju aldrig vara fel. :)

Svar på tråden Hur länge håller lätt hårfärg?