• Kicker

Sidnumrering i Word ( OT, sorry)

Försöker här också....

Någon som kan hjälpa mig? Jag håller på med en grej, där jag vill att sidnumreringen börjar på papper nummer tre, med siffran 2.
    Jag ska alltså ha ett pärmblad ( utan sidnumrering) + innehållsförteckning ( utan sidnumrering), och sedan börjar min text på papper tre, och där vill jag alltså att sidnumreringen börjar, men med en tvåa.
    Hoppas att någon förstod mitt yrande och är så himla snäll att den hjälper mig!

(Jag har för mig att man ska göra ngt med Insert section, men är inte säker.... Hur skulle det gå till?)

• Svar på tråden Sidnumrering i Word ( OT, sorry)
  • Henrike

välj infoga, sidnummer, format - där kan du skriva in "börja med" och så skriver du sidnumret du vill det skall börja med... hoppas det går.

• Henrike

fortsättning - där väljer du också att sidnumret inte visas på första sidan (där du har innehållsförteckningen) och så gör du försidan som ett annat dokument. om du prompt vill ha det i samma dokument kan du göra försidan som en särskild sektoin och dela upp dokumentet i två delar.
    hoppas det klarnade...

• Marina *fru*

Tips: Använd avsnittsbrytningar istället för sidbrytningar så blir det enklare. Du kan nämligen ha olika sidhuvuden / sidfötter i olika avsnitt. Så slipper du ha förstasidan i ett annat dokument, du tar helt enkelt bort sidfoten på i det avsnittet. Alla efterföljande avsnitt blir som det första om man inte tar bort "samma som föregående" så gör detta innan du tar bort sidfoten annars försvinner den i nästa avsnitt oxå.
    /marina

• Kicker

Jag har för mig att jag måste använda Insert - Break - Section Break för att det ska funka. Men där finns fyra olika att välja mellan, vilken ska det vara? Och var ska markören vara i dokumentet?

Henrike - funkar inte då det är två sidor som inte ska ha sidnumrering....

• Marina *fru*

det ska vara "section break" "next page" - och ja det fungerar inte annars, se mitt tidigare svar.
    /marina

• Kicker

Vart ska jag sätta markören i dokumentet då?

• Kicker

Testade nämligen, och det kommer en extra, tom sida mellan innehållsförteckningen och texten, och det vill jag ju inte....

• Marina *fru*

längst till vänster högst upp på den sida som ska vara den första på nästa avsnitt alt. sist på den sista som är den sista i avsnittet

Svar på tråden Sidnumrering i Word ( OT, sorry)