• schoolia

Tårta och bröllopsnatt!

Finns det någon Värmlandsbrud?
    JAg vet inte vart jag ska vända mig för att få en bröllopstårta som jag kan bestämma lite själv hur den ska se ut..Vet du? Har du något tips på övernattning någonstans kring Karlstad? Helst en herrgårdmiljö med badkar och romantiskt??
    jag gifter mig 3:e juli
    / Tack / julia

• Svar på tråden Tårta och bröllopsnatt!
  • augusti brud

Jag tror de flesta ställena i karlstad och i Kil kan man få nästan som man vill man får berätta hur man vill ha det så får man väl se om man kommer fram till nåt bra ställe., Jag beställde från Bageri Bakgården i Kil Mycket goooda tårtor där.Blir biskvi bottnar doppade i mörkchoklad och grädde i mellan och mer mörkchoklad, ville inte ha så mycket smaker räcker gott och väl med choklad smaken med den nötiga smaken från botten. smarigt:) De har väldigt söta brudpar där att ha på tårtan. Man måste va i tid om man ska beställa det är populärt ställe.
    Frakt till festplatsen är gratis:)
    Tårta till 40p:1000Kr iallafall våran

• augusti brud

Apertin i kil , I sunne finns nån herrgård vet inte vad den heter nu. Men Ring turistbyrån i Karlstad på CCC de kan hjälpa er.Lycka till!

• schoolia

Det låter ju jätte bra!!
    Vet du om man kan få någon annan sorts tårta elelr har de bara en variant?
    Ligger det centralt i Kil eller?
    Tack så mycket!
    Kram Julia
    (vart ska ni gifta er?)

• augusti brud

Grava kyrka mellan karlstad och kil ska vi gifta oss jätte mysig kyrka!
    Man kan få massa olika välja och vraka de har bilder på tårtor oxå, ni kan ha foto på tårtan oxå, Ja det ligger centralt i Kil ,De har ett Cafe där vid järnvägsstationen jag beställde min där och så har de ett bageri lite längre ner inte på storgatan utan typ 3 gator ner.Cafet och bageriet hör ju ihop så det kvittar vart man går och bertäller.
    Jag kommer från kil från början och vi ska ha festen på hembygdsgården lite utanför kil. Vart ska ni gifta er?:)

• schoolia

Grava Kyrka är jätte fin!
    Vi ska gifta oss i Ö:a fågelvikskyrka som ligger mellan skattkärr och väse!Sedan ska vi ha festen på ett "gammalt" dansställe =)
    Hoppas att vi får en strålande dag!
    TACK så JÄTTEMYCKET för tipset i Kil, jag ska genast kolla upp detta!
    Kram /Julia

• augusti brud

Jag hoppas de har just den tårta ni vill ha.Järnvägscafet heter Cafet bara så du vet!Hoppas ni får ett underbart bröllop, om det är nåt annat du undrar över är det bara att fråga ! Är du/m2b i från värmland? Maria nyfiken :)!

• augusti brud

tja igen ! har hittat herrgårdar jag:
    hinnickehamms herrgård i filipstad ( jätte romantiskt).
    solbacka gästgfiveri i sunne (mårbacka).
    uddeholmshotell.
    apertin hade jätte söta rum oxå .
    kolla på nätet!
    kram:)

• schoolia

tjena!
    Ja, vi är från värmland Karlstad/skattkärr är vi ifrån. Vart är ni ifrån ?
    Tack så mycket för fleer tips om övernattning!har ni bokat eran?Ska ni ha ett stort eller litet bröllop?
    ha det bra!
    Julia

• augusti brud

Hej igen !
    troligtvis kommer det ca 40 personer , Inte så mycket släkt bara de närmaste mest vänner.Jag är från Kil och m2b är från Göteborg från början. Jag tror jag har kollat på er hemsida kör din kille taxi ? Det gör min med ! Ja vi har bokat våran övernattning, vi bokade på kilshotell, vi ville inte bekosta det så mycket eftersom vi är troligtvis länge på festen, de har fina dubbelrum som går i rött och vi tänkte ta med egen dryck och lite mörkchoklad å jordgubbar, försöker få tag på låsas ros blad som man kan strö på sängen.Det blir perfekt.kram

• augusti brud

Vi bor i Karlstad, gruvlyckan!

Svar på tråden Tårta och bröllopsnatt!