Allergisk mot förlovningsringen.....
Har nu insett att jag inte kommer att kunna bära min förlovningsring mer. Den är jättefin, i vitt guld med 11 st små princesslipade diamanter. Har haft den sen juli förra året...
Jag började få klåda under ringen för ett par månader sedan och efter ett tag tog jag av den och "vilade" fingret. Men nu i helgen var jag på fest och hade ringen på i 24 timmar. Och direkt blev det en röd strimma (under ringen) som är kvar nu två dagar senare.........
Usch vad ledsamt...Nu vet jag inte direkt vad jag ska göra. Stenarna kan jag ju spara och sätta in i en ny ring. Men jag vill inte ha vanligt guld, dels för att min fästman har vitguld och jag vill ha liknande och dels för att jag inte tycker vanligt guld är fint på mig.
Nån som vet om man kan sätta in små diamanter i silver (jag tvivlar.....)
Hur är det med platina och allergier?? Fast det blir väl väldigt dyr med en platinaring kanske??
Det måste väl vara nicklet i vitguldet som jag reagerar mot, har tidigare fått eksem av oäkta smycken...???
Tråkigt också att jag (vi) förlorar en massa pengar på detta nu eftersom man inte får tillbaka speciellt mycket för begagnat guld.....