• lillalizah

Söker kilt - tips!!

Jag och min sambo från Skottland ska gifta oss om ett halvår, och vi söker med ljus och lykta efter en skotsk kilt med tillhörande accessoarer. Hittar ingen som hyr ut dem eller säljer dem här i skåne, (eller resten av sverige heller för den delen). Att köpa en i skottland kostar typ HUR mycket som helst, så det går dåligt..
    Är det nån som vet vart man kan köpa/hyra skotska högtidskläder?
    Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Söker kilt - tips!!
  • Jenca

Tyvärr så vet jag inte var det går att få tag på en kilt i Sverige. Ni har inte möjligthet att köpa en ex-rental i Skottland? Åtminstone jacka och accessoarer borde komma ner i pris i så fall. Vi ska förmodligen köpa själva kilten åt vår best man (min m2b's bror) eftersom vi inte kan få tag en hyrkilt i samma tartan som min m2b ska ha, och sedan hyra restern åt honom. Men så bor vi i Skottland oxå så det är lite lättare att få tag på. Har för mej att den kommer gå på ca £350 och det är ju en del pengar...

På e-bay verkar det finnas en del kiltar oxå till ok priser, det kanske kan vara något om du inte hittar någon i Sverige.

Lycka till i vilket fall som helst! :)

• annica

Jenca! Ska ni gifta er här eller i Skottland? Var i Skottland bor ni? Vi kommer att gifta oss i Sverige, men släktingarna i skottland hyr kiltar åt alla som ska ha och tar dem med sig. Ca 600 spänn får vi betala för en komplett kilt.

• Jenca

annica - vi ska gifta oss i Sverige.
    Bor för tillfället i Largs, ca en timme från Glasgow ute på västkusten.

• lillalizah

Annica>>

Min sambos bröder bor i skottland och kan kanske hyra med sig kilt när de kommer över hit till sverige. Vet du vad företaget heter där släktingarna dina ska hyra? Det lät som ett rätt bra pris..

• lillalizah

Jenca>>

tack för tipset, jag ska kolla lite på e-bay och liknande. Vi försöker dock få ner kostnaderna så mycket som möjligt, så om det är billigare att hyra kilt så får det bli så istället..

• Fru R

Engla bröllop har kiltar för uthyrning.

Svar på tråden Söker kilt - tips!!