Rakpermanent?
Hejsan..
Är det någon som har erfarenhet av rakpermanent?
Hejsan..
Är det någon som har erfarenhet av rakpermanent?
Jo, jag har rakpermanentat mitt här. Ingen bra idé alls. Det är många år sedan redan och nu i efterhand inser jag att det misslyckade resultatet berodde ganska långt på frisören. Mitt hår blev nog rakt, men det gick av uppe på huvudet, så att jag hade en ganska stor snaggad fläck där. Inte så kul.. Samma sak hände åt en kompis som också rakpermanentade sitt hår men hos en annan frisör. Det tog många år för mitt hår att återhämta sig, så tänkt dig för både en och två gånger innan du besluter dig för en rakpermanent.
En kompis var med om ungefär det ansku var med om, håret gick av. Inte så kul!
Jag pratade med min frisör om vanlig permanent och hon sa att både rak och vanlig sliter otroligt mycket på håret och avrådde bestämt.
Kolla med din frisör och se vad hon/han säger men som ansku sa; tänk dig för!
Lycka till!
Jag har också lockigt hår och har i perioder funderat på rakpermanent. Till jag så ett Oprah W program där de pratade om afroamericanskt hår. Då var det en hårfrisörska där som var mot rakpermanenterna och gjorde ett expriment. Hon tog en slinky (en sådan där metallspiral som går nedför trappor)och liknade den med ett hårstrå. Att få lockarna glesare krävde inget större jobb, men att få "hårstrået" rakt var helt omöjligt och slinkyn blev helt sönderböjd. Samma sak händer med hår. För att få stora lockar behöver hårstrukturen inte deformeras så mycket, men ska man få ett helt rakt och inte småkrusigt hår behövs det starka medel.
Efter att ha sett det programet är jag nöjd med mina lockar och har helt slutat fundera på rakpermanent.
Om du ej vill rakpermaenta kan du ju köra med plattång du du vill ha det rakt. Rekomenderar GAMA´s keramik plattång. Blir otroligt rakt.Lätt och snabb att andvända.
Själv har jag rakpermanentat håret sedan 89 och det är klart att det sliter....men jag föredrar faktiskt det framför mitt burr jag skulle få annars.
Däremot har jag aldrig varit med om att det har gått av, sist fick jag dock brännblåsor i hårbottnen. Jag gör det själv hemma efterom jag tycker det är enklast.
Tycker nog också att du skall prova plattång om du är osäker.