• julia*

Är så svartsjuk på hans ex

Vad fult av honom att dra upp och jämföra dig med henne när ni grälar! Förstår att det gör dig väldigt ledsen. Förstår också dina svartsjuketankar, även jag har sådana. Min sambo var innan han träffade mig tillsammans med en tjej i 8 år. Det är ganska lång tid då man hinner uppleva en hel del saker tillsammans. Och det är just det som jag blir så svartsjuk på! All tid de fick, allt de gjorde och alla minnen de delar. Hur ska jag kunna konkurrera med det? Jag vill inte se min sambo med någon annan än mig, vare sig det gäller det förflutna eller i framtiden (låter väldigt egoistiskt, jag vet). Det du nämnde med resor tänker jag också på. När jag tex ser kort på hans fd och honom när de är ute på nån spännande resa, då smyger sig svartsjukan fram. Men, detta är ju ingenting som är min sambos fel, han kan ju inte ändra det förflutna, problemet ligger i min skalle. Vi får väl försöka ignorera det helt enkelt.

• julia*

Sofi2, tvi för din sambo! Tror inte jag skulle kunna komma över något sådant. Ska lägga in en tråd om otrohet, det kan vara värt att diskuteras.

• julia*

Jag tål inte heller att se bilder på min sambos ex. Inte så att det knyter sig i magen, men jag tycker inte om det. Särskilt bilder där han sitter och håller om henne, då tänker jag bara på hur bra de hade det då och blir sotis.

• julia*

Ja, verkligen, särskilt om det var hans MENING att göra dig svartsjuk! Kan du inte bara försöka låta bli att titta på de gamla fotona? Jag försöker alltid undvika dem!

• julia*

anjena, det var klokt tänkt, att han ju faktiskt har blivit den han är idag tack vare tidigare erfarenheter, då även inräknat exet. Ska nog oxå försöka tänka så...men jag skulle aldrig kunna bli kompis med min sambos ex så som sjöjungfrun skriver. Inte för att hon är dum eller något, men det skulle bara kännas helt fel.

• julia*

Skönt för dig att du inte tänker på hur de hade det, det hade inte jag kunnat låta bli. Hade säkert sett bilder i huvudet av min sambo + ex, tätt omslingrandes med heta passionerande kyssar... Tvi!

• julia*

Tror förresten inte att det är henne jag stör mig på så mycket utan deras TID tillsammans, det varade ju trots allt i 8 år!

Ni som inte alls stör er på era mäns ex, hade de bara kortare förhållanden då eller?

• julia*

Sussie72, ja, du skriver precis allt det som jag menar! vi har snart varit tillsammans i ett år men bara bott ihop i en månad. Han och exet hittade huset tillsammans, vilket ju skulle kunna störa mig, men det är inga problem. Hon bodde inte här så länge och det finns liksom inga spår kvar efter henne. men hade de bott här i 8 år och haft massa minnen i huset, då hade jag aldrig flyttat in.

• julia*

sussie72, min sambos ex bodde inte här så länge, inte ens ett år. Så jag har ju faktisktr varit i huset längre än henne om man räknar hela tiden vi varit tillsammans.

Det jag stör mig mest på är som sagt deras tid tillsammans och allt vad det innebär, minnen, resor, ja allt det som du skrev 08:07. Det är absolut inte så att jag går och tänker på dem hela tiden, men eftersom de har gemensamma kompisar kommer hennes namn ofta på tal och det är då tankarna börjar snurra. Visst var hon söt, men jag känner ingen sådan konkurrans och jag vet ju att ingen av dem vill ha varandra längre. De beslöt tillsammans att bryta upp och hon har också ett nytt förhållande.
    Grejen är att de har gjort och upplevt så mycket som jag och min sambo inte hunnit göra än. Svårt att komma ikapp som du skrev.

Svar på tråden Är så svartsjuk på hans ex