Inlägg från: Skånetjej |Visa alla inlägg
  • Skånetjej

Är så svartsjuk på hans ex

hej!

jag håller med AnnaKajsa. Tala ut om det när ni är nyktra och sams! Lova varandra att ni inte ska föra hans ex på tal, vare sig du eller han, och håll det löftet! Det kan lätt bli en ond spiral annars. Exet kommer på tal och så ni blir ovänner över exet. Sedan har ni bråkat och ert förhållande känns lite konstigt och då börjar man fundera ännu mer över exet osv osv... Det enda sättet att komma från problemet är att sluta prata om det. Med tiden kommer det inte att bli en så stor grej längre. Ta det från en som "varit där". Jag var super-svart-sjuk på hans ex men vi kom ur det till slut.

• Skånetjej

Städa undan alla bevis på hans ex och lägg dem i en låda. Man behöver inte slänga alla gamla foton och kärleksbrev, men de ska inte heller ligga och "skräpa" lite varstans i er gemensamma bostad. Ju mer du ältar det här problemet desto större kommer problemet att bli. Risken är ju att ert förhållande till slut kommer att handla nästan enbart om henne. Han har ju sagt att du är mycket bättre än hon! Risken är att han reagerar tvärt om till slut och retar sig på din svartsjuka, och att det är därför han säger att hon var bra i sängen när ni grälar (vilket för övrigt är skitfult gjort, men ibland säger man saker man ångrar om man bråkar. Inget försvar, men kanske en förklaring...) Be honom städa undan sakerna och försök lägg hans historia bakom dig...

• Skånetjej

Städa undan alla bevis på hans ex och lägg dem i en låda. Man behöver inte slänga alla gamla foton och kärleksbrev, men de ska inte heller ligga och "skräpa" lite varstans i er gemensamma bostad. Ju mer du ältar det här problemet desto större kommer problemet att bli. Risken är ju att ert förhållande till slut kommer att handla nästan enbart om henne. Han har ju sagt att du är mycket bättre än hon! Risken är att han reagerar tvärt om till slut och retar sig på din svartsjuka, och att det är därför han säger att hon var bra i sängen när ni grälar (vilket för övrigt är skitfult gjort, men ibland säger man saker man ångrar om man bråkar. Inget försvar, men kanske en förklaring...) Be honom städa undan sakerna och försök lägg hans historia bakom dig...

• Skånetjej

Ok, ingen aning om varför det där kom in två gånger...

• Skånetjej

sussi72,

jag hade en gång en pojkvän som gjorde mig fruktansvärt svartsjuk. Jag hade kort ljust hår och han började berömma min väninna från Chile som hade långt mörkt hår att han tyckte att tjejer skulle ha långt hår och att brunetter var snyggast o.s.v. Det där var inte heller en engångsföreteelse, vilket kanske var anledningen till att jag till slut sparkade ut honom... Det är ju ungefär som att vara mullig, och få höra ens kille tjata om hur snyggt det är med smala tjejer. Jag antar att det varierar mellan olika personer och olika förhållanden, men till slut måste man ändå ställa sig frågan: "Gör han mig lycklig?" Gör han inte det, och man inte heller kan komma på något sätt att rätta till det som inte riktigt stämmer, ja då är man kanske inte rätt för varandra helt enkelt...

Svar på tråden Är så svartsjuk på hans ex