Trist sex med ex
Okej missvisande rubrik, erkänner - ville bara få er uppmärksamhet.
Min killes före detta spökar rätt mycket i vårt förhållande, inte så att han & hon har något fuffens för sig men hennes trista attityd gör det ibland lite tråkigt här hemma.
De har ett gemensamt barn som bor varannan vecka här, varannan vecka hos henne. Det blir alltid tråkigheter vid hämtning & lämning - ALLTID!
De möts halva vägen, men ofta blir att han lämnar av henne hemma hos exet. Däremot skulle hon aldrig komma hit för att hämta - jag finns ju här. (oh ja jag är jättehemsk)
HOn har fortfarande känslor kvar för min sambo, försöker att tygla sig men det går ifrån att vara JÄTTELEDSEN till att vara FÖRBANNAD, några sekunder då och då kan hon vara förstående & snäll men det varar inte länge.
Jag FÖRSTÅR att det är jobbigt att han har en ny när hennes känslor består MEN är det inte dax att släppa taget någon gång? Klart att hon skiter i hur han mår men för sin egen skull skulle hon nog må så mycket bättre om hon försökte leva sitt liv utan att förebrå sig själv och honom. De har historia ihop men ingen framtid.
Jag gissar att tid är det enda som kan få det att kännas bättre för henne & för oss. Någon som har erfarenhet av "besvärliga" ex? Hur bemöter man någon som går från att gråta och be på sina bara knän att han skall ta tillbaka henne ena dagen till att be honom/oss dra åt helvete nästa?
Känns som om hon inte har klippt riktigt eller fattat att det är slut, jag har knappast tagit honom ifrån henne. Hon beter sig som en bedragen & svartsjuk tjej. Hon blir arg, ledsen & besviken på sambon när hon får höra om oss, vad vi gör & inte gör från andra (gem.vänner) men hon ingår ju inte riktigt i våra liv på det sättet. Vi har väl knappast någon skyldighet att upplysa henne om varenda grej vi gör bara för att hon inte ska behöva höra det från någon annan???
Ärligt talat, jag tycker synd om henne men det är inte mitt ex & således inte min sak att prata ut med henne - eller?
Ibland går hennes dåliga humör ut över oss lite grand, sambon blir ju ledsen & arg när han blir beskylld för diverse saker så fort han tar kontakt med henne. (de har bara kontakt vid just "överlämnandet")Klart att det påverkar oss. Man blir lite låg en stund för att sedan ruska tag i sig själv och säga att man ska inte låta henne förpesta luften här hemma. Lättare sagt än gjort alltid..Men att alltid avsluta samtal & möten med syrliga & beska kommentarer såsom "ha det så djävla bra med ditt nya liv, hoppas du mår bra" osv osv
Martyrskap eller vad???
Nåväl jag vill gärna höra hur ni andra har det med killens ex, det är ju såklart speciellt när de måste höras av pga av ett barn. De har ju en länk som sammabinder dem vare sig de vill eller ej. MEN allt skulle vara så mycket trevligare & roligare om hon bara kunde ta tag i sitt liv och sluta missunna honom en framtid. Och ni vet väl vem som kommer i kläm? ja just det inte är det jag, han eller hon...
Nog sagt
Kram
Galenpanna