• Poker

Tillit, Ärlighet, Öppenhet, Respektfull

Hej Alla.
    Jag har skrivit i BT förr men skriver ett nytt inlägg för att börja från scratch så att säga.
    Den tidigare tråden finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m506224.html

Men läs iså fall inlägg nummer 1 för att få bakgrundsfakta

Kort resumé.
    Jag och Anna har varit tillsammans i 3 år och vi gjorde ?slut? i juni 2003 då hon hade läst en logg på ICQ.
    Loggen var från januari 2003 och var mellan mig och en god vän i slovenien och en chatt mellan mig och min kompis där vi pratade ?brudar? vilka som ser bra ut osv.
    Hon hade alltså snokat för som hon sa ?få reda på fakta?.
    Till saken hör att vi kanske inte har haft det så himla bra men det är ju upp och ner i alla förhållande.
    För att inte göra ett långt invecklat inlägg är det kanske en god idé att läsa mitt första inlägg på www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m506224.html

Vi har i alla fall träffats den 18 januari och pratat om det som hände i somras för första gången och det mötet var ett mycket känslomässigt möte med gråt och allt.
    Efter det mötet kändes det bra men väldigt jobbigt.
    Vi sågs efter det på en lunch 1 vecka senare.
    Jag kände hela tiden att det var nåt som inte var rätt, min starka intution.
    Måste starkt betona att jag då under sista veckorna i januari och första veckorna i februari mådde otroligt dåligt, om 0 % är mår bra och 100 % är djup depression så befann jag mig i denna fas dvs. 100 %.
    Eftersom jag kände att det var nåt som var fel, jag känner ju henne och hon sa bl.a. ?jag vill inte ha en pojkvän just nu?, ?jag trivs som det är nu?
    Jag tog mig in i hennes mail och upptäckte saker som gjorde min misstanke ?befogad? jag läste att hon och hennes ex i ett annat land hade en relativt tät kontakt där han skrev att hon kommer att möta en person, en kille som har jugoslaviskt ursprung. (han kan tydligen ?spå?)
    När jag gjorde detta så befann jag mig i en djup kris, mådde väldigt dåligt och skulle aldrig göra samma sak igen. Mitt handlande rättfärdigar absolut INTE hennes handlande mot mig.
    Nu gäller detta inlägg inte huruvida vem som gjort vad utan när jag skall ta kontakt med henne. Jag har producerat en film om hennes hund som jag la ner mycket tid på (jobbar inom media) och med omslag och låda och allt.
    För några dagar sedan fick jag ett mail från henne där hon skrev att hon har fått dålig eftersmak med tanke på mailintrånget och mina mail till denna kille som bor i ett annat land.
    Hon skrev till mig att hon inte vill att jag skall maila henne och ringa och så men jag vet att hon är arg och oerhört besviken därför att det fanns en chans att vi kunde bli vänner.
    Det brev jag skall skriva skall handla om vad vi kunde ha gjort och så.
    Inte så mycket om vad jag känner utan mer ett ?tänk om? brev.

en liten del av brevets innehåll finns här.
    hem.bredband.net/poker/brevet.html

Brevet skall ses som en fingervisning och skall försöka få henne att tänka till.

Om jag skall karakterisera Anna så är hon:
    - En väldigt känslig person, tar lätt åt sig vad andra säger.
    - Har svårt att glömma händelser som har hänt, kanske lite långsint.
    - Kärleksfull.
    - Snäll
    - Ödmjuk

Jag skulle ju ha ringt henne den 11/2 dvs. i veckan som var men jag kunde inte, jag kände att jag inte skulle klara det och att det inte skulle leda någonstans då.
    Hon är helt enkelt inte redo och mina ord och mitt brev skulle nog inte gå fram.
    Så frågan är helt enkelt. När är hon redo? om 2 veckor? 2 månader?
    Och hur skulle ni agera?
    Det finns uppenbarligen rester kvar av känslor eftersom hon reagerar så här.
    förvisso är jag medveten om att jag bränt mina kort men gjort är gjort.

Vill kraftigt slutligen understryka att jag aldrig varit otrogen, har aldrig och kommer aldrig att vara det och det hon läste var ett ord ryckt ur det totala sammanhanget hon aldrig tog reda på.
    Jag kanske har glömt något relevant men det är bara att fråga på isåfall.

Jag vill verkligen att vi skall kunna bli vänner, trots mitt stora övertramp.

• Svar på tråden Tillit, Ärlighet, Öppenhet, Respektfull
  • Apelsinen

Justering: Det är VIKTIGT med attraktion och kramar. Så skulle det vara. :)

• Poker

ja visst spelar ett vackert yttre stor roll, men i det långa loppet är det dom inre egenskaperna som för mig spelar mest roll.
    Anna är vacker och otroligt verbal och intellektullt belevrad, berest och talar flera språk. Dessa egenskaper är iofs ett stort plus men inget "krav" på nåt sätt.
    Det talas om "lika barn leka bäst" I en del fall spelar det stor roll.
    Jag kommer och har aldrig hittat en tjej på krogen då den miljön är så ytlig som det kan bli, för där om någon annan plats är det bara tal om utseende och inget annat.

Klart att passionen måste finnas, det är ju en självklarhet.
    Om du lyckas installera icq är mitt "nummer" 630133
    skall ta mig ut en sväng. Är sugen på en latte:)

• GoaSmulan

Apelsinen: Man kan inte tvinga fram att träffa den rätta, ju mer man letar desto mer gömmer han sig. Slappna av och lev ditt liv.

Poker: Visst det finns fler "Annor" därute det är jag övertygad om och det finns säkerligen fler som är som mitt ex med. Men i dagsläget känner jag att jag inte är intresserad ens om han hade en tvilling, som jag sa åt Apelsinen så måste allt få ta sin tid och vem man blir tillsammans med i framtiden det vet ingen. Vem vet om man träffar sin första kärlek och allt känns rätt, eller om man faktiskt blir tillsammans med senaste exet eller träffar någon ny helt underbar kille. Ingen vet och allt detta måste få ta sin tid.

• Poker

Nej visst är det så.
    Med tanke på det som hänt, att Anna trodde att denna tjej var nån som jag är kär i, att Anna trodde att hon skulle komma och jag sa nej men hon kom ändå EFTER vi gjort slut och hon känner att jag ljugit för henne etc etc.
    OM vi nu mot förmodan skulle börja dejta igen kommer detta alltid ligga i bakhuvudet. Hon kommer alltid kanske vara misstänksam.
    Hon säger ju att hon inte vet hur hon skall vara mot mig, således är detta inte glömt och hon sa ju i tele att det fortfarande är jobbigt.
    Trots det så kan jag inte vänta.
    Jag kommer att planera resten av året utan att hon finns med i bilden.
    Hittar jag nån annan som det klaffar 100% rätt ja då är Anna historia för gott.
    Men som sagt, det måste få gå en tid och jag letar inte efter nån ny.

• Apelsinen

GoaSmulan , Tack för rådet. Ja, visst vet man lite om framtiden jag håller med dig.
    Poker, Jag har inte hunnit ordna ICQ än dock har jag en MSN adress.

• Poker

Jag har också msn..
    lite ovan med den dock :)

• GoaSmulan

Poker: Jag menade inte att du ska vänta på Anna, utan snarare som så att ta det lugnt o lev ditt liv. Hittar du någon så gör du det och blir det du o Anna så blir det det. Oavsett vad du gör idag egentligen.

• Poker

Ja det hajade jag..
    jag stressar inte alls utan kör på med mitt liv samtidigt som jag funderar på framtiden så klart.
    Imorgon är det söndag..
    huga..

• Apelsinen

Poker, Anna kommer säkert kontakta dig och jag hoppas att ett under kommer ske för mig med.

• Poker

Nja, Anna kommer inte ringa mig, det blir ev. jag som ringer om jag nu kommer att göra det. Vi får se imorgon.

Svar på tråden Tillit, Ärlighet, Öppenhet, Respektfull