• Vickan, numera fru

Schlagertema. Tips? (ej bröllopsfest)

Vi hade tänkt att ha schlagertema på en 30års fest. Har surfat mycket på favoriten BT inför vårt bröllop och hoppas få hjälp igen trots att detta inte är en bröllopsfest.

Har ni tips på
    lekar?
    mat?
    övriga aktiviteter?
    kläder?

Allt tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Schlagertema. Tips? (ej bröllopsfest)
  •  Kaya ,fd Marlie

Hej
    På kläder tänker jag direkt 80 tal.

Lekar och mat är ju svårt men om ni vill ha en rolig och flippad fest och inte sofistikerad så kan ni ju köra den där stol leken man körde när man va yngre.
    Och ha då schlager till så klart.

Svår fråga.
    Lycka till.

• T.B.

Jag skulle gå på en schlagerfest nyligen(blev tyvärr sjuk) men där hade de faktiskt en melodifestival. De hade lagt ner en del jobb på att hitta musik (på nätet) men de stod för musiken och så fick man välja vilken sång man ville ställa upp med. Man fick "beställa" sin låt ett par veckor innan via nätet. Alla deltog inte, men många och det blev tydligen väldigt lyckat!! Är sååå sur att jag blev sjuk.
    De hade också gamla festivaler som gick på TV:n, dock utan ljud.

• bello

Hej
    En kompis till mig brukar anorda "så ska det låta", Det brukar bli en riktig höjdarlek. Sikta in Er på Schlager.

Lycka till Bello

• Vickan, numera fru

Tack för tipsen! Funderar på att dela in gästerna i lag och att varje lag ska bidra med ett schlagernummer i "tävlingen". Sedan är lagen jurygrupper som får lämna sina 8, 10 och 12 poäng.
    Men jag har inte bestämt mig...

Fler tips?

• Ikka

Kareoke är väl självskrivet?? Och pastell färger, glitter och mycket hårspray!!

• Vickan, numera fru

Kareoke har vi funderat på, men hur mycket kan det kosta. Någon som vet? Tycker folk att det är kul att sjunga kareoke?

Svar på tråden Schlagertema. Tips? (ej bröllopsfest)