• Ikka

Border & kanter runt festprogram

Hjälp mig, var kan jag hitta fina kantlinjer att ha runt mitt festprogram? De jag har hittat som finns orginal i word & works är så tråkiga. Hade gärna haft hjärtan eller något annat kul och festligt! Någon som vet??

Ikka

• Svar på tråden Border & kanter runt festprogram
  • jusk

Prova powerpoint, har fina kantlinjer

• Ikka

Jag har inte powerpoint... Finns det programmet att ladda ner på nätet?

• Icapika

Powerpoint är ett program som ingår i Officepaket... Detta kan du, tror jag, installera senare. Sen finns det ramar i word.. Gäller bara att hitta dem! Ska leta lite och se om jag hittar dem, behöver också ramar till en annan grej.

• Icapika

Gick visst snabbt. Har Office 2000, men det kanske finns på liknande sätt i andra årgångar. Bara att testa och se.
    Så här gör du: Öppna word. Format --> klicka på kantlinjer och fyllningar. Under fliken sidokantlinje finns det i mitten längst ner på sidan en rullista som heter Bård. Bläddra där och klicka på den du tycker är fin, finns bl.a. en massa hjärtan! Sen är bara att trycka ok och sen har du en fin ram!
    Lycka till!

• Marina *fru*

Hejsan
    Det finns massor med fler ramar i microsofts designgalleri. När du är i "infoga clipart objekt" så klickar du på lilla jordgloben för att komma till "clips online" där letar du upp vad du vill ha, markerar att du vill hämta det och klickar sedan på "hämta", nu laddas dessa ner till ditt lokala clipart-galleri och du kan söka efter dem där. Infoga som vanligt. (högerklicka sedan på ramobjektet och välj "formatera bildobjekt", sedan fliken "layout", markera alternativet "bakom text" - nu ser du texten "igenom" ramen. Alt, lägg till textrutor och skriv i dem.)

TIPS: Just nu finns det en hel samling med temet "kärlek" i designgalleriet. Har man bra anslutning till internet kan man ladda ner hela samlingen.

/marina
    PS Om du har Word och "works" vilket många med hem-pc (företag) har så finns det ett slags powerpoint inuti works - du väljer "ny presentation". Tycker dock att word passar bättre för detta ändamål. DS

• Icapika

Marina *fru*:
    Detta visste jag inte om. Vad häftigt. Här har man suttit vid Windows i flera år och aldrig hört talas om det här...
    Detta är ju jättebra!

• f.d. Svart brud

Jag har MASSOR av bröllops-clipart inkl ramar som jag kan maila om någon är intresserad...

• brullan

tusen tack ebbelina!!!!

brullan

• Tuvstarr

f.d. Svart brud:

Jag skulle bli jätteglad om du ville maila ramar och bröllops-clipart till mig. tuvstarr@hotmail.com

Tusen tack på förhand!

Svar på tråden Border & kanter runt festprogram