• kestra

bruden har brutit benet!

har fått ett annat problem på halsen som tärna snart...bruden som ska gifta sig har inte bara blomallergi utan nu också ett brutet ben!
    Höger fot i gips upp till knät. Nu gråts det hej vilt för att skorna inte passar, kryckor är fula och valsen blir svårt... (pratade just med henne, det har hänt idag...)
    Hon skrattade åt det till slut, men jag tänkte bara höra om någon upplevt ett bröllop med liknande problem och om ni har några skojiga tips, tro? Det är väl ändå typiskt...

• Svar på tråden bruden har brutit benet!
  • Missy Z

Kan man inte ha ett gäng marskalkar som bär in henne i "kungastolen"? Eller hennes far, bror övriga vänner som så att säga lämnar över henne? Fast orkar brudgummen, så...
    Pynta kryckorna, pynta gipset, gör allt vackert, och lite extra. Hon kommer ju i alla fall inte att glömma valsen...
    Lycka till, och berätta hur det gick!

/Missy Z

• Mia-W

jag sitter oxå hemma med krossat vadben, skadade ledband och avslitna korsband... *suck* jag ska ha en ortos (skenor på bägge sidor benet och kardborreband runt om för att stabilisera benet. Utan den far knät åt alla möjliga håll!) i 8 veckor och sen väntar möjligen en till operation...
    SOM TUR ÄR gifter jag mej inte förän i september. Hoppas mycket på försäkringspengarna! :)

Visst är det trist när det händer men det är inte så mycket man kan göra åt det. Det är bara att göra det bästa av situaionen!

• brullan

Alltså höjden av otur, jag har inte ens tänkt tanken att ngt sådant kan hända en annan, huga.
    Jag skulle nog ta en värktbl och försöka gå in. Gipset kommer troligtvis inte att synas på foton och sådant i alla fall. Jag skulle inte vilja bli buren in men i Norge har alla en sittande vigsel så det kan nog vara smart.
    När är bröllopet, ett gips sitter ett par veckor så det kanske hinns ta bort?????

Lycka till

Brullan

• Squeezetoy

Hade man varit lite driftig när man bröt benet hade man ju kunnat prata me läkaren om det fanns några alternativ till gips. Fast när man väl är på akuten har man ju andra tankar i huvudet.

Det kanske också går att göra så att om det läker bra att det går att byta gipset efter ett tag mot skenor som inte går över fötterna.

/Ingrid

• Höstbrud-04

Ett Litet förslag - bruden kanske inte måste gå in i kyrkan. Försök gör ngt fint av det.

• Spider

Otur...
    men man kan väl göra tvärt om, att bruder redan är inne i kyrkan och att brudgummen går in med näbbar och allt.

LYCKA TILL

• *Juniphé*

Gästerna kan skriva sina lyckönskningar på hennes gips istället för i någon gästbok! :D

• vilsen

Spider

Just mitt förslag! Bruden väntar vid altaret på sin man som går in med resten av brudföljet. Verkar storartat!!!!

• Lill Anna  8/7-04

Min kusin bröt benet 1½ vecka innan han gifte sig. Han var gipsad från låret och ner till foten. Han hade extra breda byxor, som gick över gipset, och fotens gips var svartfärgat..
    Han gick på kryckor i kyrkan, men någon vals blev det inte. Men mycket värktabletter går det mesta..
    Korten med brudparet är jättefina. (det som alla var mest orolig över). Hans gips gömdes bakom brudens klänning.

• faster

Ang blommorna...jag ska ha tygblommor i min bukett...just pga allergi!!..beställt på www.brudsmycke.com.
    Lycka till o glöm ej berätta hur d går!!
    NÄR ska bröllopet stånda??

• kestra

tack alla för tips och muntra tillrop!
    Bröllopet är om två veckor, så gipset måste vara på. Nu är hon en liten tjej, 1,60 lång och nätt, och han är...brandman! *skrattar* Men nej, han ska nog bära henne i famnen isåfall och inte över axeln, hon har ett långt släp så det kanske blir gulligt! (typ: dopbebis..? nej, det blir nog fint!)
    Blommorna har hon fixat med kristallbukett (tack för hjälpen) och på borden blir det "buketter" av italienska örter som också är i maten (man kan lägga på lite extra av dekorationerna om man vill )

Annars är ju det omvända förslaget kul, att hon är i kyrkan innan...vad påhittiga ni är!

Ska berätta hur det blev efteråt!

Svar på tråden bruden har brutit benet!