• kestra

bruden har brutit benet!

har fått ett annat problem på halsen som tärna snart...bruden som ska gifta sig har inte bara blomallergi utan nu också ett brutet ben!
    Höger fot i gips upp till knät. Nu gråts det hej vilt för att skorna inte passar, kryckor är fula och valsen blir svårt... (pratade just med henne, det har hänt idag...)
    Hon skrattade åt det till slut, men jag tänkte bara höra om någon upplevt ett bröllop med liknande problem och om ni har några skojiga tips, tro? Det är väl ändå typiskt...

• Svar på tråden bruden har brutit benet!
  • Dea

Jag har läst om nåt liknande här på bt tidigare. Tipsen var allt från att ta rullstol in, gå på gipset, klä kryckorna med band och blommor och att sitta eller knäböja hela cermonin.

• kestra

hon kom själv med förslaget att hennes blivande man kunde bära in henne i kyrkan, samt ut. Hur vore det tycker ni? Kunde vara gulligt kanske och roligare än rullstol..?

• Dea

Romantiskt. Orkar han hela vägen? Stark kille.

• srka

Kan det vara något att dekorera kryckorna med samma blommor som det var tänkt att bruden skulle ha i brudbuketten. Kan kanske vara svårt med både bukett och kryckor.

• morzan

Vilken otur!! Men det blir ju ett minne för livet! När är bröllopet? Jag hade nog försökt gå på gipset om det inte hade gjort ont. Har hon en vid klänning syns det kanske inte så mycket..

• Ellte

Om han orkar bära henne låter det fantastiskt fint!

• Dea

Man vill ju helst att han bär henne lite snyggt, i famnen så att säga, så han inte halar upp henne på axlarna i brandmansgreppet.

• Squeezetoy

Kan liksom se bilden framför mig; Bruden i brandmannagreppet över axeln, släpet hamnar i brudgummens ansikte och ekipaget snubblar och det bli fler gips...

Nej, allvarligt, orkar han bära henne så skulle det vara jättevackert. Kan hon gå på gipset skulle det också bli bra, om hon inte bli låghalt åt ngt håll. Blir iofs lite svårare att skrida fram men roligare än att hoppa in på kryckor, men att vara "borta" på smärtstillare är ju inte direkt ngt allternativ denna dag heller. Så allt beror ju också lite på hur mkt hon har hunnit läka innan.

Däremot måste hon ju få ngt hon kan vila sig emot, eller sitta på framme vi altaret, för det är inte lätt att stå ngn längre stund när man bara har ett bra ben. Det ser nog också bättre ut att halvsitta lite på en typ barpall än att stå och balansera med kryckor eller käpp.

Förresten, hur han ni löst blommorna? Med tanke på allergin.

/Ingrid

Svar på tråden bruden har brutit benet!