• Åsa-Marie

Ni som varit i Khao Lak!!!!

Hej! Jag har läst massa gamla trådar om Khao Lak i Thailand som verkar vara fantastiskt
    Vi är på gång att boka och undrar om någon har bott på eller känner tilldessa hotell:

- Mhukdara Beach Resort
    - Laguna Resort
    - Theptharo Lagoon Beach Resort

Vad tyckte ni? Vad var bra och vad var dåligt med hotellen? Vi kan inte bestämma oss nämligen...

Sen undrar jag också om ni tror att det är "för länge" att vara där två veckor med tanke på att det är så lugnt? Iofs är vi mest ute efter att koppla av, sola och bada

En sak till MATEN är verkligen jätteviktig för oss på en resa, och att det finns mysiga restauranger att äta på!! Blir Khao Lak bra då tror ni?

Snälla, dela med er av era erfarenhter!

Kram

• Svar på tråden Ni som varit i Khao Lak!!!!
  • Rut

!!!!!
    Är det i Vings katalog du har läst om Laguna Resort (Laguna Beach resort)?
    Vi trodde nämligen att vi skulle till Khao Lak men det visade sig att Laguna Beach Resort inte alls ligger i Khao Lak utan 30 min från Phuket. Mkt snopet den dagen vi skulle byta (var i Krabi först)! Till Khao Lak därifrån tog det 2 timmar med bil! Vi har klagat... ;) Men om det är det hotellet du funderar på så var det uuuuuuunderbart! Fast det låg utanför Phuket. Tom egen elefantmamma men elefantbebis! :D

• Åsa-Marie

Rut: gud va snopet! Vi har hittat hotellet på Fritidsresor och det ligger under Khao Lak så det måste ju vara där...

Ni kom inte alls till Khao Lak då?

• Texas

Jag har varit i Khao Lak och tyckte väldigt mycktet om det. Det är lungt och vackert där. Men det finns en hel del utflykter man kan göra. Man kan också åka till Pukhet över dagen. Tar ca 1 timme att åka dit om man vill ha det mer livat. Inga problem med maten. Fanns många resturanger och olika hotel resturanger att äta på. Jag rekomenderar Kaho Lak varmt.

• Rut

Nej, vi kom inte alls till Khao Lak. Är det Laguna Beach Resort som ligger hotellet 30 minuter från Phuket. Finns inget sådant i Khao Lak. Fritidsresor är samma koncern som Ving numera så det kan blivit fel hos båda. Om du kollar Vings hemsida och söker på hotellet så kan du se det och jämföra med uppgifterna som ni fått. På nätet är nämligen uppgifterna ändrade! Men som sagt... Underbart hotell är det, det bara ligger lite fel! ;)

• Åsa-Marie

Texas: kul att höra!! Hur länge var ni i khao lak och vilken tid på året var ni där?

Rut: hm, förvirrande det här... Här är en länk till det hotellet vi tittat på! Är det samma?
    www.fritidsresor.se/travel/hotel/hotel_111.asp

Det står att det är 100 km till Phuket på hemsidan. Nu ser jag att på hemsidan står det inte "Beach Resort" utan bara "Laguna" men däremot står det det på vår preliminärbokning, vilket är mysko. Jag hittar också "ditt" hotell på vings sida nu, det verkar ju inte var samma (det ser väldigt fint ut!!). "Mitt" hotell i Khao lak verkar heta laguna utan "beach resort" men då är det ju skumt att det står det på vår prelimiärbokning ! Får nog kolla med dem. Hur har det gått när ni klagade?

• Texas

Vi var i Kaho Lak ca två veckor. Detta var i November år 2002. Regnsäsongen hade precis slutat. Det kom lite skurar vissa dagar men annars var det toppen väder. Vi hade också blivit rekomenderade Ko Lanta och åkte dit men tyckte att Kaho Lak var väldigt mycket bättre så vi åkte tillbaka dit.

• Åsa-Marie

Texas : Ok, så två veckor var inga problem att tillbringa två veckor där då

Om ni var på SImilan Island som många pratar om, kommer du ihåg vad det kostade?

• Rut

Det var inte det hotellet så ni kan lugnt åka dit! ;) Jag önskar att jag kommit till Khao Lak, det verkar underbart...

• Filippa

Rut,

Fritidsresor är inte samma koncern som Ving!

Däremot är ju Ving, Always, Globetrotter och Trivsel i samma koncern, MyTravel.

• Jumalo

Det är underbart!!
    Vi var där hela familjen nov/dec 2002. Var borta i 23 dagar och det var inte alls långtråkigt. Jag rekommenderar det varmt.
    Maten var också väldigt god och billig.
    Hotellen isig känner jag inte till. Vi åkte med Fritidsresor och bodde på Blue Village Pakarang, i en svit.

Nettan

• Rut

Filippa:
    Japp, jag vet! Hade fel... Men jag åker aldrig charter igen! Någonsin...

• Krilledill

Hej!
    Vi kom hem från vår bröllopsresa i måndags och vi spenderade två veckor på Khao Lak Resort och åkte med Apollo. I Khao Lak finns en underbar lång sandstrand, och man kan säga att Khao Lak består av 2 byar, Khao Lak och Bang Niang, Khao Lak i söder och Bang Niang 3 km norrut. Vi bodde då i själva Khao Lak och var bara några gånger i Bang Niang, bland annat på marknad och kollade på Thai boxning. Vi tyckte inte att det fanns så mycket i Bang Niang vad gäller affärer osv, utan utbudet var bättre i Khao Lak, men när det gäller sol och bad så är det ju samma. Vi var ute efter lugn och ro och avkoppling och det fick vi verklígen i Khao Lak, och så här i efterhand så kanske det skulle varit roligt att kombinera med något annat ställe för efter en vecka så hade vi sett allt som fanns att se, andra veckan så låg vi bara på stranden. Maten var suverän även om det var lite hysteriskt pga fågelinfluensan, särskilt hemifrån =) Rekommenderar särskilt Tukta Seafood som ligger på Nang Thong stranden. Vädret var ljuvligt, kom någon skur sista veckan men det kan man leva med, orkar ju ändå inte ligga i solen hela dagen.
    Vi är toppennöjda med semestern men som sagt har man lätt för att bli rastlös så är det nog bra att kombinera.
    Lycka till!

Kristin

• maj-lisa

Det är helt underbart, vi var där i mars 2003. Vi bodde på Blue village Pakarang i
    lägenhet. Vi var i väg och dök, red elefant och det fixade en av de som hade restaurang på stranden. Mycket billigare än vad anläggningen hade, och förmodligen fick vi se mera. Tyvärr var vi bara där en vecka och resten i Phuket, men nu när vi ska gifta oss vill vi gärna åka dit igen! kramiz

• Mysfraggeln

Var där i år jan/feb. Jag tyckte det var lite väl lugnt så jag skulle absolut säga att 2 veckor är för mycket. Vi bokade en snorkeltripp till Similan Island med och det var häftigt. Det tycker jag absolut ni ska göra. Kommer inte ihåg vad hotellet hette.

Svar på tråden Ni som varit i Khao Lak!!!!