ONT i magen!
Alltså - jag har nåt ohemult ont nere på höger sida, ungefär i trakten av äggstockarna... Känns ungefär som om någon nyper mig från insidan... Har nån några idéer omvad det kan vara? :(
Alltså - jag har nåt ohemult ont nere på höger sida, ungefär i trakten av äggstockarna... Känns ungefär som om någon nyper mig från insidan... Har nån några idéer omvad det kan vara? :(
blindtarmen??? eller har du tagit bort den?
Nej. Så den tanken har slagit mig. :(
Fick en tid på VC imorrn...
Jobbigt! Bra att du ska till doktorn. Det låter ju inte riktigt som blindtarmen, men säker kan man ju aldrig vara. Läs mer här:
www.infomedica.se/sjd_ram.asp&CategoryID=151&Mode=2&CatID=8515
Kan vara en cysta eller en äggblåsa som det så fint heter.
Brukar vara helt ofarligt. Kan vara svårare att bli gravid bara...
Pingstbruden1 - vad säger du? Cysta, kan det göra att det blir svårare att bli gravid!??!?! :o Lessen att jag bryter in i tråden men nu blir jag orolig! Har haft flera sådana men alltid fått info av läkarna att det inte skulle ha någon betydelse för fertiliteten! Har du annan info?? *orolig*
Till anncaBq kan jag säga att det kan vara en cysta. Har som sagt själv haft det några gånger och det kändes för mig precis som att det stack och nöps i äggstocken. Läkarna trodde först att det var blindtarmen men det var det alltså inte. Bra att du går till VC! Lycka till!
Gallstensanfall kanske???
Hade det en gång (åtminstone trodde mamma att det var det när jag beskrev hur det kändes) och jag hade så ont att jag kräktes. :(
Gick dock över med två alvedon och en natts sömn.
Hur länge har du haft ont? Och är det som "hugg" liksom?
Det kan kanske vara så att du nyligen haft ägglossning? Då kan det komma ut vätska i buken som sedan kan göra ont, det är inte farligt men kan vara obehagligt.
En annan möjlighet är att du kan ha en cysta, och dessa är i de flesta fall ofarliga men kan ändå ge upphov till smärta.
Hej Lisa!
Ja, till mig sade det att det kan bli problem att skaffa barn i framtiden. Cystorna skapar tydligen ärr på äggledarna som gör det svårt för ägget att passera som det ska.
Men alla behöver ju inte få problem det är ju olika från person till person.
Jo, min kompis som har haft ett antal cystor har nyss lyckats "bli på tjocken", så det är nog rätt individuellt!
Nu ska jag strax till VC, så får vi se vad de säger om min mage... :(
jaha ja... Så gick jag till VC. Och där blev jag klämd på och utfrågad och provtagen, och så skickad till akuten! Och först nu är jag hemma igen. Med ett stort snitt över magen... Blindtarmen bortplockad, men det var inte den som spökade, utan inflammerade cystor på ena äggledaren som de inte kunde se utan att öppna och kolla taremn först. Så har sitter jag upppallad med kuddar i soffan, fullproppad med två sorters antibiotika och dunderalvedon. Jättetrött och ont överallt känns det som... :(
Men nu är jag iaf uppkollad på alla möjliga sätt!
anncaBq! Skickar en *uppmuntringskram*
Krya på dig!
l i s a - Tack! Ett par kompisqr ska komma över ikväll och muntra upp mig lite, eller som maken uttryckte det, barnvakta mig ;), medan han har föreställning!
28/8 2004 Tack! Jag blev faktiskt orolig men insåg snabbt att det ju är väldigt onödigt att oroa sig nu. Det är ju knappas jag kan göra något åt nu i alla fall. Visar det sig bli problem då vi försöker få barn så får de problemen hanteras då...
anncaBq! Låter toppen att bli lite barnvaktad! Ha det gott, så gott det går alltså ;) Och förresten finns det ju en pytteliten positiv sak också... du kommer aldrig mer behöva oroa dig för blindtarmen... :D
Stor uppmuntringskram!
Se till att få all hjälp du behöver och överansträng dig inte utan låt kroppen läka. Mys i soffan med filtar, något gott och något bra på TV.
Kram,
Ananas
Hej anncaBq!
Vad skönt att höra att allt gick bra iallafall.
Passa nu på och njut av ompysslingen ikväll.
Och som nån annan sa nu behöver du inte oroa dig för blindtarmen mer.
Kramar från Lindull
Usch det låter inte skoj.
Jag går nu och väntar på att operera bort två stora cystor... Fick reda på dem för ett par veckor sen. Det är verkligen inte roligt att behöva oroa sig för sina äggstockars vara eller inte vara när man planerar bröllop...