• ellli

Hjälp! Hur går det till när man går på SPA??

Fick en behandling på SPA i julklapp och beställde en tid igår.. Men i all stressen glömde jag fråga hur det liksom går till när man går på SPA.. Tar man med sin egen badrock och byter om till?? Ska man ha bikini/badräkt på sig under?? Någon som kan ge lite tips för jag vill inte göra bort mig helt :) I behandlingen ingår massage och kurbad.. Usch jag blir så nervös, ska man vara naken under massage eller??

• Svar på tråden Hjälp! Hur går det till när man går på SPA??
  • W2Bsoon

Ring igne och fråga... Det kan säkert varier från ställe till ställe...

• catya

Inte va nervös! ;) Gud så skönt att gå på SPA!
    Har själv jobbat på Skepparholmen & där fick gästerna morgonrock när de kom! Sen e det lite upp till var o en om man vill få massage naken eller om man har trosor/bikini på (du blir alltså täckt med handdukar & så "viker man upp " handduken där man masserar) Jag skulle rekk. badkläder under kurbadet men tänk på att ha ombyte för det e inte skönt att ha blöta kläder på under massagen! Lycka till & ha en alldeles underbar dag! :)

kram

• lindizz

Instämmer helt med Catya.

Var själv på SPA behandling som jag fick i julklapp i fredags. Jag var lika ovetande som du, men det gick bra ändå. Jag kom dit som jag var utan något speciellt med mig och blev så ompysslad så. Själv föredrar jag nog att ligga i kurbadet utan baddräkt.

• ellli

Puh... tack för alla tips.. är lite nervös ändå för att någon okänd ska stå där och massera på mig, ja som e så kittlig :D Hoppas verkligen att det är en tjej :D

• Aleathiel

När jag var på spa (massage och kurbad för mig också ) frågade jag om man skulle ha badkläder i badet, men det behövdes inte, så det kan man kanske göra som man vill.

Jag började med kurbadet, sedan tog jag på mig trosor och morgonrock (morgonrocken fanns på plats) och gick över till rummet där jag skulle få massage. Där blev jag lämnad ensam någon minut så jag kunde ta av mig rocken och lägga mig på mage på bänken. Sedan fick jag handduk på mig på de delar som inte masserades just då. När de skulle massera i svanken hasade massören ner mina trosor några cm för att komma åt bättre (men hon frågade först om det gick bra ).

Jag visste inte heller hur man skulle gå tillväga innan jag var där, så jag frågade när jag kom dit vad som gällde. Vill du veta innan kan du ju ringa och fråga, men var inte orolig, utan njuuuuut, för det är så skönt på spa!

• emy

Ring och fråga! Jag kände mig extremt dum på min första behandling eftersom den dessutom var på "fiiiina" Sturebadet och jag var fattig student. De svarar jämt på sådana frågor, tycker inte alls att du är fånig. Om de skulle göra det så behöver de ett nytt jobb.

Ha det skönt på din spabehandling! Avsätt tid för att inte göra något efter, du blir rätt mör i kroppen. Det är jätteskönt, så njut av känslan efteråt också.

• ellli

Tack för alla svar!! Det är tur att bröllopstorget finns :D

Svar på tråden Hjälp! Hur går det till när man går på SPA??