• MonaLi

St. Remi i Skövde

Undrar ifall någon här har varit på St. Remi i Skövde för att prova ut (köpa eller hyra) bröllopskläder? Vad har ni för erfarenheter av service, sortiment etc?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden St. Remi i Skövde
  • timidimi

De som har butiken är jättetrevliga. Sortimentet är ganska stort och de har många jättefina klänningar. Om du gillar St Patrick och Benjamin Roberts kan du "frossa". Det kan vara rätt dyrt att hyra, men det beror på att det är väldigt dyra klänningar. Så vitt jag vet, är de de enda som hyr ut såna klänningar, de andra säljer bara.

Jag hyr inte min klänning där eftersom jag hittade en annan, men min blivande hyr sin frockcoat där, en jättefin ljus färg. Det som är bra för övrigt är att allt ingår. I priset ingår ändringar, slöja, smycken, ringkudde, osv.

• Sommarbruden04

Jag tycker också att de är jättetrevliga och har stort sortiment. Jag hittade min klänning på ett annat ställe, men jag kan rekommendera deras service.

• juli-04

Jag har köpt min klänning där, en underbar skapelse med broderat liv och ett rejält släp. Bra service och hon som har stället har bra blick för vad man passar i. Man får låna alla "tillbehör" utom skor och underkläder förstås, och ett strumpeband lär följa med. Rekommenderar att du bokar tid för provning. De tar inte kreditkort.

Svar på tråden St. Remi i Skövde