• Bröllopstokiig

Grattis 020202-brudar!!

Idag har mer än en tanke gått till er 2:a februaribrudar! Grattis till Anna 02/02/02, enAnna och alla ni andra som jag i hastigheten inte minns nicken på! Jag hoppas att ni haft underbara dagar allihop!

Många många kramar från Mia T

• Svar på tråden Grattis 020202-brudar!!
  • Bröllopstokiig

Tack, ja, det blev ju till slut vår tur. Tyvärr inte det bästa vädret, men inte det sämsta heller. Det var stämningsfullt och rörande i kyrkan och sedan en brakfest med många roliga engagemang från gästerna. Brudgummen och jag höll tal till varandra, som fick de flesta att gråta...

I dag när jag vaknade blev jag lite ledsen att det var över, men glad att det blev ett så fint minne. Det verkar som alla känslor väller fram nu, nyss grät jag hejdlöst utan att riktigt förstå varför. Men det känns så stort och viktigt, som att vara nyfödd på något sätt... Någon mer som mår darrigt?

/Helen

• Bröllopstokiig

Helen

Grattis till dig. Vädrets makter kan man ju tyvärr inte råda över. Jag försöker att inte ha för stora förväntningar på vädret, man kan ju inte direkt ha det när man väljer att gifta sig i februari... ;)

Vad härligt att ni höll tal till varann, jag tror inte att varken jag eller min blivande fixar det, vi är så otroligt blödiga!

Just nu håller jag på att försöka att verkligen stressa ned och mentalt ladda för lördag så att jag kan "ta in" hela dagen när den väl är här. Jag är lite orolig för att dagen bara skall flyga förbi!

Hoppas att fler 020202-brudar skriver och berättar!

• Bröllopstokiig

Tänka sig, att fröken blev fru!!!!

En underbar, underbar dag, där allt blev precis så fantastiskt som jag drömt om! Vädret var förvisso inte det bästa, men å andra sidan så var vi glada över att inte frysa.

Jag tillbringade förmiddagen hos frissan (som även är en gammal klasskompis) tillsammans med en av mina bästa vänner. Håkan åkte runt med fotografen och letade passande platser för att ta utomhusfoton.

Halv tre var vi färdiga. Håkan var så stilig att jag knappt kände igen honom! Så bar det av till tre olika platser för fotografering; minnesstugan, flottbron och kyrkan. Det var halt och plaskigt ute, men på något vis tog vi oss fram till de bestämda platserna.

Sedan bar det av mot kyrkan. Då blev vi nervösa..... Men, så kom prästen och bad oss ta tre djupa andetag, och så kändes allt bra igen.

Före oss in i kyrkan gick två små brudnäbbar, Kristina 3 år, och Daniel 2 år. De var hur söta som helst!

Vigseln gick fort, fort, man hann knappt förstå vad som hänt så var det slut. Och jag fylldes av en härlig, lycklig känsla!

Kvällens festligheter gick enligt planerna, mycket tack vare ett suveränt värdpar, god mat och en bra trubadur. Vi var 70 gäster och middagen bestod av kastanjekrämsoppa med mousserande vin, viltgulasch med potatisgratäng och marinerade lingon och slutligen fläderblomsparfait med hallon. Mums! Fäder och vänner höll trevliga tal som var mitt i prick!

Efter middagen tog vi alla en nypa luft. Fyrverkeriet vi skulle titta på blev inte så lyckat, jag tror att det berodde på det fuktiga vädret att alla pjäser inte kom iväg. Nåja, luft fick vi, och en bensträckare.

Sedan var det dags för brudvals. Vi som oroat oss innan. Det gick hur bra som helst!!! Vi svävade runt som värsta dansexperterna (kanske gjorde rödvinet att vi kände oss extra bra ;) ) och min fladerbolero fladdrade som aldrig förr.

Tårta, kaffe och likör hann vi med innan det var dags att fara mot hemlig ort. Det var ett mysigt härbre vid Bispbergs Herrgård. Håkan gjorde en brasa i den öppna spisen, så åt vi frukter och drack mousserande vin och så...... Ja resten får ni använda fantasin till.....

Ja, så gick det till när fröken blev fru!

• Bröllopstokiig

Grattis Anna och alla ni andra!

• Bröllopstokiig

Åh, härligt Anna!

Grattis grattis!

Och ett sidospår - var skorna sköna??

Kram Mia T!

• Bröllopstokiig

Hej Mia,

Skorna var fantastiskt sköna! Hade inte det minsta skoskav fast jag dansade så gott som hela kvällen.

Fick du tag på det du sökte? Annars kan jag skicka över mina med posten. (Storlek 39, 2-3 cm klack, i skinn, lite slitna är de, men inte så farligt....)

Kram Anna

• Bröllopstokiig

Tack tack, men jag har hittat skor. På Johanssons skor här i Göteborg. Pärlemobeiga liksom... 350 pix. Absolut ett par såna skor jag kan tänka mig att använda även när jag inte gifter mig (vilket ju förhoppningsvis bara blir 1 gång!)
    jag provade dom till klänningen igår och det blev jättefint!

Jag tänkte allt på dig i lördags. Här i Göteborg regnade det på förmiddagen och då tänkte jag på dig med hår och klänning och allt, men sedan blev det uppehåll under eftermiddagen så då kände jag mig "lugnare"... Jag förstod på din berättelse ovan att vädret inte var det bästa hos dig heller, men men, vad kan man vänta sig i februari (försöker iallafall jag intala mig själv...så jag inte skall bli föör besviken när det blåser och regnar vågrätt på lördag ;))

• Bröllopstokiig

Mia - var gifter ni er? I april är det vår tur, i Hagakyrkan blir det!

• Bröllopstokiig

Jaha, så har man varit fru i drygt en vecka. Det var så fantastiskt härligt att ha en helg till att vara helt ledig och göra absolut ingenting! Inte minsta planering, utan bara njuta av att äntligen vara herr och fru. FANTASTISKT!

Och så ringer en nära vän och frågar om vi vill vara värdpar på deras bröllop i midsommar. Vad spännande! Och roligt att få prova på en ny roll i bröllopssammanhang!

Hur har ni andra 02/02/02-brudar det? Och hur gick det för er som gifter er i lördags? (Ni är ju nästan 02/02/02:or ni med ;)

• Bröllopstokiig

Ingen som har fått ut foton på galleriet ännu, ser jag... Har ni foton någon annan stans?

• Bröllopstokiig

Romsntiskt med tal till varann. Vad sa ni? Lite nyfiken.... Hade ni skrivit ner nått eller kom det spontant? Det låter vackert i allafall.

grattis så mycket!!!!

• Bröllopstokiig

Vi väntar med spänning på alla foton... Har bara fått de från engångskamerorna än så länge, och kvaliten på dem är inte sådan att vi ville lägga ut de korten på nätet. Men den som väntar på något gott....

P.S. Vår videofilm blev tyvärr helt misslyckad. Känns tråkigt. Så nu hoppas vi verkligen att alla foton blivit lyckade! D.S.

• Bröllopstokiig

Grattis!!

Jag tycker svartvita kort är så vackert de blir så "mjuka". Jättekul att få titta hur fina ni var.
    Ha ett underbart liv som gifta. (själv blir jag fru den 3/8, så det är en stund kvar)

• Bröllopstokiig

Åh Anna!

Jättevackert!!! Ni strålar ju av lycka!!

Vi väntar fortfarande på våra foton, och vad som gör mig nervös är att vår fotograf inte hört av sig och vi har jättesvårt att komma i kontakt med henne...

• Bröllopstokiig

Hej Mia,

Vi har haft en massa strul med vår fotograf. Än så länge har vi bara fått se tre bilder. Och ändå var han med oss och fotade hela dagen.... Men som sagt, den som väntar på något gott.....

Hojta till när något foto finns på webben, så att man får spana!

/Anna

• Bröllopstokiig

Skönt att slippa fotografbekymmer! Vi hade amatörfotografer och bilderna låg och väntade på oss när vi kom hem från bröllopsresan. Så vi har hunnit skicka iväg tackkorten redan! Lyckat, precis som allt annat =D

Ni var jättefina Anna 02/02/02! Synd bara att man inte kan lägga högupplösta bilder på bröllopshemsidan =/
    Här finns vi i alla fall:
    www.brollopstorget.nu/brudpar/annalars

• Bröllopstokiig

Jo, först om våra tal... De kanske läggs ut på vår hemsida inom kort, tillsammans med bilderna. Men redan nu finns en liten videosnutt av vår ingång och när vi blir överösta med ris. Kolla på:

welcome.to/vinterbrollop

/Helen, åter efter tre veckor i Thailand (man borde egentligen åka på bröllopsresan innan vigseln, så fixas solbränna och slingor automatiskt)

• Bröllopstokiig

OJ!! Det verkar ha blivit något fel när enAnna och Anna 02/02/02 la ut sina bilder... Har ni sett att det är samma foto på bådas länkar?

Lilla jag

• Bröllopstokiig

Helen! Vad roligt det var att se filmsnutten från ert bröllop! Ni var jättefina!

Svar på tråden Grattis 020202-brudar!!