Tänka sig, att fröken blev fru!!!!
En underbar, underbar dag, där allt blev precis så fantastiskt som jag drömt om! Vädret var förvisso inte det bästa, men å andra sidan så var vi glada över att inte frysa.
Jag tillbringade förmiddagen hos frissan (som även är en gammal klasskompis) tillsammans med en av mina bästa vänner. Håkan åkte runt med fotografen och letade passande platser för att ta utomhusfoton.
Halv tre var vi färdiga. Håkan var så stilig att jag knappt kände igen honom! Så bar det av till tre olika platser för fotografering; minnesstugan, flottbron och kyrkan. Det var halt och plaskigt ute, men på något vis tog vi oss fram till de bestämda platserna.
Sedan bar det av mot kyrkan. Då blev vi nervösa..... Men, så kom prästen och bad oss ta tre djupa andetag, och så kändes allt bra igen.
Före oss in i kyrkan gick två små brudnäbbar, Kristina 3 år, och Daniel 2 år. De var hur söta som helst!
Vigseln gick fort, fort, man hann knappt förstå vad som hänt så var det slut. Och jag fylldes av en härlig, lycklig känsla!
Kvällens festligheter gick enligt planerna, mycket tack vare ett suveränt värdpar, god mat och en bra trubadur. Vi var 70 gäster och middagen bestod av kastanjekrämsoppa med mousserande vin, viltgulasch med potatisgratäng och marinerade lingon och slutligen fläderblomsparfait med hallon. Mums! Fäder och vänner höll trevliga tal som var mitt i prick!
Efter middagen tog vi alla en nypa luft. Fyrverkeriet vi skulle titta på blev inte så lyckat, jag tror att det berodde på det fuktiga vädret att alla pjäser inte kom iväg. Nåja, luft fick vi, och en bensträckare.
Sedan var det dags för brudvals. Vi som oroat oss innan. Det gick hur bra som helst!!! Vi svävade runt som värsta dansexperterna (kanske gjorde rödvinet att vi kände oss extra bra ;) ) och min fladerbolero fladdrade som aldrig förr.
Tårta, kaffe och likör hann vi med innan det var dags att fara mot hemlig ort. Det var ett mysigt härbre vid Bispbergs Herrgård. Håkan gjorde en brasa i den öppna spisen, så åt vi frukter och drack mousserande vin och så...... Ja resten får ni använda fantasin till.....
Ja, så gick det till när fröken blev fru!