• Pingstbruden1

Måste kroppen bli sämre?

Måste man bli så annorlunda när man fött barn. Jag är orolig att min man inte ska vilja ha mig lika mycket när vi fått barn.
    Vad ändras på ens kropp och går det att bli "återställd"?
    Jag vill så gärna ha barn men tänker också på konsekvenserna, jag är väldigt mån om att vara snygg/sexig för min man.

• Svar på tråden Måste kroppen bli sämre?
  • Frk Cattis

Din man borde tycka att du är snygg även om du har lite bristningar på magen och har blivit lite bredare över rumpan. Att få ett barn ihop är ju den största kärlekshandlingen av alla och självklart förändras kroppen, i vissa fall mycket och i andra fall väldigt lite. Om du oroar dig så mycket om att din figur ska bli "förstörd" att du överväger att avstå från barn tror jag helt enkelt inte att du är beredd att få barn ännu. Vänta ett tag och se...

Med detta inte sagt att man inte kan återställa sin figur nästan helt, men det är ju väldigt individuellt och inget man kan veta på förhand.

• eja

Alla påverkas väl olika, men förändras gör vi ju hela livet, även om vi inte föder barn. Du kan inte låta bli att bli gammal, t ex. Din man får nog ta det.

• Filur

Jag undrar också samma sak som trådskaparen. Det är väl inte så konstigt att man undrar och det finns ju många här inne som har fått barn så varför inte fråga dem som vet. Jag tror inte att man väljer att inte skaffa barn även om kroppen ändras. Men det skulle vara kul att veta hur den ändras och om det finns några förebyggande saker man kan göra före och under graviditeten och vad som rekomenderas efter födseln för att få kroppen i trimm igen!

/Filur (som vill undvika att komma ur form om det går!)

• Ellte

Inte blir kroppen SÄMRE bara för att den förändras... Som Frk Cattis säger (ungefär): Att föda din mans barn är en del av er kärlek och det gör inte kroppen SÄMRE att den bär spår av detta!

• Filur

Jag skulle nog se min kropp som "sämre" om jag fick hängmage, hängbröst och massa celluiter! Min man skulle älska mig lika mycket ändå och i utbyte skulle jag ju få något som betyder mer än min kropp (bebis). Jag undrar dock om jag skulle tycka om min kropp lika mycket?!

• Mastermind

Jag känner en som var lite mullig innan hon födde barn, men som efter förlossningen gick ner till normal vikt automatiskt. Så för henne blev ju kroppen snyggare.. Det där är nog väldigt individuellt. Testa att fråga inne på Barntorget annars, dom borde veta lite bättre.. ;)

• Dea

Den är inte sämre, bara för att den inte är lika snygg. En bra kropp är en stark och frisk kropp.

• fröken Ur

Om mannen också gärna vill ha barn så förutsätter man ju att han vet vilken påverkan graviditet och amning utsätter kvinnokroppen för. Kan han inte ta att brösten hänger lite mer och rumpan blir lite större ( om det nu blir så, det är ju väldigt individuellt ) ja då ska man nog inte skaffa barn med honom.

Kroppen förändras oavsett om man får barn eller ej, men det måste inte bli till det sämre.

• Electric Lady

Kolla på Madonna, hon har ju ett par ungar! Så visst går det.

• cherlindrea

Kanske en dum fråga, men dem har ni ju sett många av ändå här på forumet. ;)

Varför blir rumpan större? Att brösten eller magen hänger kan man ju förstå, men vad har rumpan med det hela att göra?

Svar på tråden Måste kroppen bli sämre?