• gabriella

Vad ska ni ha undertill?

Pratade med min sömmerska i går och insåg att jag måsta veta vilka underkläder jag ska ha redan till första provningen! Har inte funderat så mycket på just underkläder, men frågar nu er vad ni ska ha. Kör ni "hela paketet" med strumpeband, korsett, hållare mm eller "bara" bh och trosa. Har man nylonstrumpor under klänningen om man gifter sig i augusti?

• Svar på tråden Vad ska ni ha undertill?
  • Cajsa

När jag och min kille gifte oss förra året hade jag vita stay ups en vit behå och ett par vita trosor. Huvudsaken är att det ska va bekvämt man ska ju bära det hela dagen.

• anderssonskan

vi gifter oss på midsommar så strumpor skiter jag i men jag ska ha strumpeband string trosor & korsett min klänning är axelbands lös så jag behövde mkt stöd för brösten.

• Frk Cattis

Bara BH & Trosa och något så osexigt som nylonstrumpbyxor... Annars får jag skavsår på insidan av låren.

• Smillan

Jag får erkänna, jag hade hela "kittet" när jag gifte mig, korsett med hållare, strumpor och strumpband. Min motivering till det är att klär man sig så vackert som man gör i sin brudklänning, då ska man känna sig vacker hela vägen - inifrån och ut. Vigdes i augusti, en väldigt varm dag men det var inte dumt alls att ha strumpor på ändå.
    Lycka till

• PcMary:s fan

Anderssonskan

Var hittade du en bra korsett som funkar med bara axlar??

• Rut

Jag köpte rubbet, men de ligger fortfarande ouppackade hemma i lådan. Slutade med inget alls på överkroppen (under alltså!), stringtrosor och tjocka nylonstrumpbyxor (-12grader ute). :D

• anncaBq

För att känna mig ytterligare lite "extra" ville jag ha något extra fint under, plus nåt som gjorde att klänningen satt riktigt bra. Äkta korsett och "långbenta" trosor blev det. Inga strumpor då jag hade skor med öppen tå och det var mitt i knallvarmaste augusti!

• gabriella

Tack för tips och svar!
    Jag kommer nog inte köra rubbet utan håller mig nog till axelbandslös bh och trosor!

• Electric Lady

Jag har en rygglös bustier/torselett, vit strumpebandshållare, strumpor och trosor. Bustieren är inte för snygg tyvärr, men jag lever med det.

• gorgina

När vi gifter oss den 12/7-04 så ska jag ha korsett, stayups och boxertrosor.

• applemartini

Jag ska ha mormorstrosor och bh..allt hudfargat..inte vad man dromt om precis men min klanning e sa tunn..sa det ar antingen det eller inget!!

• Nynnar

Hade superfula höga håll in trosor... samt ganska tunna hudfärgade stay ups. Behövde ingenBH eller dyl då min överdel på klänningen var en korsett. praktiskt.

Hade tänkt ha ett par andra trosot med spets... men valde "håll in trosorna" istället.

• Anci

Jag kommer inte att ha något alls under. Vill inte ha något mellan mig och klänningen.

Svar på tråden Vad ska ni ha undertill?