Inlägg från: Kaya ,fd Marlie |Visa alla inlägg
  •  Kaya ,fd Marlie

    Djur på bröllopet

    Vi kommer att ha en hund med på vårt bröllop.
    Men nu undrar jag hur det kommer gå.
    Kyrkan tar jag för givet att han inte får följa med in i....men då kan han ju vänta utanför.

    Men lokalen blir ju knepigt för antagligen får han inte följa med där heller.

    Det finns visseligen en uteplats där men tänk om det regnar eller är jättekallt.
    Är det nån som har eller har haft samma problem?

  • Svar på tråden Djur på bröllopet
  •  Kaya ,fd Marlie

    Gud vad underbart det låter.

    Ja jag vet inte HUR vi ska göra.....

  •  Kaya ,fd Marlie

    Nej det är inte vår hund.

    Dennis som han heter kommer definitiv inte ha tråkigt,han är som en familjemedlem och är van att vara ute på tomten själv.
    Dessutom brukar ungarna leka med honom och han med dom.

    Nej att inte ha med honom är verkligen inte ett alternativ.
    Hans mattar tycker om honom för mycket för att inte bry sig om honom.
    Sanna djurvänner.

  •  Kaya ,fd Marlie

    Grejen e den att just Dennis är så speciell för så många på bröllopet.
    För hans mattar är han som en son efter som dom inte har barn.
    Dessutom så är han en gammal blivande polishund så han är otroligt intelligent så jag tror visst att han förstår vad som pågår.
    Hundar är ju lite som människor,jag tycker att man kan dra många paraleller där.
    Det bara skulle va sååå kul om man fick ha med honom in i kyrkan och i lokalen men jag tror att det är ganska hopplöst.
    Det finns både en och två som jag skulle kunna "byta bort" från listan för Dennis skull.
    Han har tillochmed varit "barnvakt"åt min dotter.

  •  Kaya ,fd Marlie

    Ja,vi får hoppas att det inte spöregnar iallafall men 1a Maj kan va kritiskt.

  •  Kaya ,fd Marlie

    Nej självklart tänker jag på allergiker,
    det är därför jag säger att det är omöjligt,men att det skulle vara kul.
    Hur man kan tycka att detär SÅ konstigt,befängt och jag vet inte vad kan inte jag förstå när jag har förklarat att Dennis är som en familjemedlem som t.o.m passar barn.
    Han är ALLTID med annars.
    Varför skulle det vara av respekt mot hunden som man INTE tar med den?
    Alla skulle ju bry sig om honom.
    Men alla har väl olika relation till sina hundar och alla hundar är väl olika roliga att va med...

  •  Kaya ,fd Marlie

    Ja men det var inte direkt så att vi åkte och handlade och lämnade dom ensamma.
    ("barnvakt")
    Men nej vi har absolut inte en förskönande bild av hunden.
    Jag vet att han inte gråter vid vigseln och köper present och dansar till ABBA.
    Men Dennis är glad när vi är glada,så är det bara vare sig ni vill eller kan acceptera det.
    Jag förstår inte VAD det är som är så konstigt med att ha med en hund på ett bröllop?
    Han stör ju inte direkt nån.

  •  Kaya ,fd Marlie

    Nej jag vet!!!!

    Då kommer det kännas mycket mer befängt när min feta mormor ska sjunga till oss på norska som hon alltid gör vid högtider och alkohol....
    Eller alla polare som kommer ta taxi hem ihop och åmgra sig dan efter mm mm.
    Men Dennis han kommer somna vid sin vattenskål..
    Ja allt e ju objektivt.

  •  Kaya ,fd Marlie

    Hej
    För det första vill jag återigen påpeka att Dennis var "barnvakt"
    Inom sitations tecken.
    Han var SÅKLART inte barnvakt åt en 4 åring.
    För det andra så har vi inte alls tänkt att ha honom i bilen för det kommer inte att finnas några bilar.
    Angående allergi så är det problemet löst,det finns inga allergiker.

    Men jag vill att alla förstår att Dennis var på tomten med min dotter och så fort hon snubblade eller halkade så skällde han så vi hörde detta....
    Dom är nämligen så bra lek kompisar att min dotter brukar ringa till Dennis mattar och fråga om han får komma ut och spela fotboll.
    HUR gulligt som hellst.

Svar på tråden Djur på bröllopet