• cielle

Frimärken till inbjudan

Hej, en fråga. Jag såg på posten.se, att de har fina frimärken nu (I kärlekens tecken) Dessa är 5,50 kr frimärken. Tror ni att det räcker med 5,50 för en inbjudan eller ska man köpa 10 kr. för att vara på den säkra sidan? Inbjudan kommer att bestå av ett lite tjockare vitt A4 papper som är vikt i tre delar. Samt två tunna papper (1/3 del av ett A4) samt ett lackat sigill och kuvert. Vad köpte ni för frimärken, ni som redan skickat ut? Jag kan givetvis göra klart en inbjudan och väga det men är det någon som vet så vore ju det kanon!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Frimärken till inbjudan
  • Kräftan

2 st vanliga A4 papper + ett C5 kuvert väger 20 gram = 1 frimärke. Var detta någon hjälp?

• MayaPiraya

Det bästa är nog att göra klart en inbjudan o sedan gå till posten o få den vägd.

• nallemaja

Våra inbjudningar var stora kraftiga fyrkantiga kort, sen hade vi ett infoblad i som var 1/3 160 grams papper. Sen ett kraftigt fyrkantigt kovert och vi satte bara på ett fimärke och korten har kommit fram utan problem. Tror inte posten lägger ner så där överdrivet mycket jobb på att väga om de inte verkligen verkar överskrida. Jag menar det är ju ganska stor skillnad på 100g och 20g? De känner väl på ett ungefär. Kan hända att våra vägde 22 elleer 25 gram...

• mli_b

Vi kommer garanterat bara att sätta på ett 5.50kr frimärke. Breven kommer fram även om du låter bli att sätta på ett frimärke eller om du ritar ett själv.
    Jag menar inte att du ska göra så, bara att du förmodligen inte behöver bekymra dig över om breven kommer fram eller inte.

• Snart gift...

Vad är det för motiv?
    Jag kan bara hitta blommorna "En doft av kärlek", är det samma?

• brudimaj

Jag skickade "honom " att köpa frimärken men han kunde inte välja vilka han gillade mest så det blev 10st av 4 olika sorter!!

• bimbim

Har ni förslag på snygga frimärken som finns att köpa nu, tycker att de flesta är fula.
    Antingen är det för starka färger eller så är det någon död människa på = sorgligt.

• cielle

Hej o tack för svar! Ja, det är "En doft av kärlek". Inte för att det egentligen spelar någon roll hur ett frimärke ser ut (bridezillas-varning) men för skoj skull så är det ju lite roligt. (I alla fall när man har tråkigt på jobbet så kan man ju fördriva tiden med sådana petitesser) :)

• Frk Cattis

Såg på postens hemsida att det även fanns frimärken med vårblommor iofs färre frimärken/häfte men vad gör väl det. Jag funderar på att beställa dessa, även om vi gifter oss på försommaren.

Svar på tråden Frimärken till inbjudan