Smarriga Tapas recept sökes
Hola!
Jag tänkte bjuda på tapas en kväll framöver men just nu stannar min matfantasi vid oliver, potatistortilla och kanske nåt med bläckfisk.
Snälla, hjälp mig med era bästa tapasidéer!
Hola!
Jag tänkte bjuda på tapas en kväll framöver men just nu stannar min matfantasi vid oliver, potatistortilla och kanske nåt med bläckfisk.
Snälla, hjälp mig med era bästa tapasidéer!
Bland det godaste jag vet är mozzarella ost (ca en kvarts "klump") inrullad i parmaskinka och tillagad i ugn i 5-7 minuter. Ska helst serveras med lättkokta sockerärtor. Kanske mer italienskt än spanskt dock...
Annars: Vitlöksfrästa svampar, räkor med aioli, musslor, liten paella, getost, det finns mycket gott. Jag skulle tippa att tex mamas & tapas har sin meny på sin hemsida, kan kanske ge lite inspiration?
På tastelines hemsida har de tapas buff´e förslag: www.tasteline.com
Tack för tipsen, det vattnas i smaklökarna!
Tapas är det bästa som finns! Mina favoriter kommer här:
Tärna getost och marinera i hackad lök + olivolja + balsamvinäger eller vitvinsvinäger + honung (salt och peppar)Rosta några mandelspån och blanda ner i röran. Klicka ut röran på parmaskinka som du sedan rullar ihop och steker mycket hastigt! Ljuuuvligt... (Tinas recept)
Mitt andra förslag: Fräs färsk svamp av olika slag. (Enbart färska champinjoner går också bra)Pressa över en vitlöksklyfta, hackad persilja och fetaost. Låt allt bli varmt och servera sedan på lättrostat brushettabröd. Jajamensan!
Lycka till!