• Karlstad-tjejjen

Rakade ögonbryn??

Det är väl inte så snyggt på en brud?
    Hur lång tid tar det innan dom växer ut igen??

• Svar på tråden Rakade ögonbryn??
  • Majsan80

Rakade ögonbryn är nåt som fjortonåringar fått för sig är snyggt. Passar definitivt inte på en vuxen människa, brud eller ej.

• Meddelande borttaget
  • Majsan80

Vi rakade av ögonbrynen på en avdäckad kompis (han förtjänade det)
    Han är visserligen en kille men som en indikation så tog det ca 3 månader innan hans ögonbryn såg nosmala ut igen. Han såg ut som en jättebebis

• _LiljA_

Den blivande brud som jag ska vara tärna åt i pingst har också rakade ögonbryn... hon har rakat dom i säkert tio år åsså kladdar hon dit ett streck på vardera sida med en kajal. Det ser förskräckligt ut... skulle gärna se henne med snygga "noppade" ögonbryn istället... Kan man på något fint sätt prata med bruden om detta?
    Det är ju bara fjortisar som inte kan noppa och gamla tanter som fortfarande gör så.

• sprengja

Fy tusan! Säger bara en sak: Det ser förjäkligt ut!

• Karamella

Jag måste tillhöra fel generation i detta forum..... Vaddå? Är det det senaste? Har aldrig hört talas om något så fult.

• l i s a

jag har aldrig begripit varför man gör så!?!? Va? Det ser... huga ut!

• Majsan80

_LiljA_

Knepig fråga men du kanske kan ge henne ett snyggt set med ögonbrynsskuggor, ögonbrynspennor eller ögonbrynsmascaror? Det finns så många sätt att få snygga ögonbryn. Du kan noppa dina ögonbryn på salong och ta med henne som "stöd"? Jag vet inte.

•  Kaya ,fd Marlie

Om det va min kompis hade jag varit ärlig och sagt som det var.
    Der gjorde jag med min plast farmor,hon rakade och målade dit BLÅA ögonbryn.
    ALLA hade pratat om det i säkert 20 år sen blev jag obstinat tonåring (är fortfarande)
    å sa att det var skitfult.
    Hon bytte iallafall till brun penna......

• Charlottisen

_LiljA_
    Boka tid för er båda på en makeuprådgivning eller nåt, som en kul grej? Så kanske hon kan få tips och råd, i en sån situation tar man nog inte illa upp (det är alltid lite svårt att säga sånt rakt ut).

• _LiljA_

tänkte kanske boka in oss på make-up salong till möhippan... men den är tidigast en månad innan bröllopet...

Har dock frågat henne om hon inte vill spara ut dom, men hon säger att det gör för ont att noppa eller annat...

• purjo

UUUuuuhhh, det är sååååå fult!!!

Att ingen hajjar hur sjukt det ser ut!

Visst, jag har förståelse för såna som faktisklt inte har någon hårväxt att de kanske vill markera ögonbryn med make-up, men dessa personer gör det riktigt snyggt oftast.
    Men såna där som bara rakar bort brynen och ersätter dom med ett svart streck, som sedan kladdar ut sig och ser sunkigt ut... såna människor förstår jag mig inte på.

Se er i spegeln för sjutton!

• Majsan80

_Lilja_
    Bra idé med make-up rådgivningen
    En månad kanske är lite kort, kan ni inte gå tidigare? Noppa ögonbrynen känns knappt om man lär sig ordentligt eller går till ett proffs så det kanske ligger dåliga erfarenheter bakom...

• Squeezetoy

Jag skulle genast ta med henne in till en bra make-up-salong. Passa på att gå ut på en shoppingtur tillsammans och dra med henne då. Någon på salongen borde förhoppningsvis kunna "prata förstånd" med henne. Då kanske ni kan uträna varför hon börjat med denna olat.

Det ser verkligen fördjävligt ut. Nej, det är hur mycket snyggare som helst att ha egna bryn, oavsett hur de är i form och färg. Själv noppar jag mina bryn så att de ändå har kvar sin form och jag gillar också när brynen är lite kraftigare så jag plockar heller inte så jättemycket.

/Ingrid

/Ingrid

• Ejnie

OT, men kan inte låta bli:

Hur i hela friden kan det vara så att det är "jätteäckligt" att raka ögonbrynen, men "fräscht och hygieniskt" att raka/vaxa "underredet"???

*en som också tycker rakade ögonbryn är fult men...*

• Popflickan

Fult fult fult!

Jag skulle definitivt prata med henne. Berätta att senaste modet är att ha lite buskiga ögonbryn! (Det är sant!äntligen!!) Det är inte alls modernt längre att noppa brynen till smala streck.

Hon kommer säkert att uppskatta att du är ärlig, det skulle jag göra.

• Electric Lady

*applåder åt Ejnie!*

För övrigt:
    Det är inte säkert att de växer ut ALLS... NÅGONSIN. Samma sak med långvarig noppning.

Men visst ser man grym ut utan ögonbryn. Inte som en romantisk brud kanske, men som Marilyn Manson!

• Gift Anna

Sitter här och läser alla inlägg med ett gapflabb! :D

Säger som de, andra; ta med henne till en skönhetssalong ,där de visar hur man formar ögonbrynen snyggt utan att för den skull raka dem!!!!
    Förstår inte ...hur kan man raka bort ögonbrynen och sen måla tebax dem sedan?

Ejnie det går inte att jämföra med att vaxa benen, eftersom man målar tebax ögonbrynen, vilket man inte gör när man rakat bort håren på benen och bikinilinjen.

Själv stycker jag pincett är ett av de bästa "redskap" som finns, för att få bukt med ögonbrynen, visst det gör ont men det är det värt!

• Kattfot

Om hon någon gång haft problem med ögoninflammationer eller liknande så kan du ju lite fint säga att det kan bero på att hon får mer skräp än oss andra i ögonen eftersom hon inte har några ögonbryn som fångar upp damm och sånt. Låter sjukt men är faktiskt sant... Vi har ögonfransar och ögonbryn för att förhindra att skräp, svett och annat hamnar i ögonen.

Själv är jag just nu inne i en period av nojjor, typ att jag kommer att få ett dammkorn i ögat precis när vi ska in i kyrkan. Skönt att ha rejäla ögonbryn som kan fånga upp i såna fall... (detta med skräp i ögat händer förstås EFTER det att vi i panik har åkt runt för att hitta en sömmerska då blixtlåset på klänningen har gått sönder...).... nojjig... jomenvisst!

/Kattfot

Svar på tråden Rakade ögonbryn??