• Honey Bunny

OT: Lös tånagel, hjälp!!!

Jag har en stortånagel som är nästan helt lös! Under finns en nagel men den är dels ganska kort, dels så sitter den så långt ner i nagelbädden (nersjunken liksom). Någon som har erfarenhet av detta? Jag är så orolig att det skall bli missbildat och att nageln aldrig blir sig lik igen! Vad göra?

Snälla nån med erfarenhet, hjälp!

• Svar på tråden OT: Lös tånagel, hjälp!!!
  • lillgrodan

tja, jag har fått så nån gång. Det har inte varit några problem alls, jag har dragit bort den gamla nageln när den varit tillräckligt lös, och den nya nageln har växt ut fint :)

• Linganlotta

Hej! Min pojkvän brukar tappa tånaglar när han åkt Vasaloppet mm och då brukar det se ut precis som du beskriver. Den nageln som kommer under ser ut att växa inåt!! Men den blir alltid normal sen ändå! Så jag tror inte du har något att oroa dig för. Vänta tills den lösa lossnar, så växer nog den andra ut snart!!

Hoppas det går bra!

• Honey Bunny

Linganlotta, du anar inte vad glad jag blir när du berättar detta, för då behöver jag inte oroa mig längre! Tusen tack!

Kram!

• Leone

Japp, det har hant mig nan gang nar jag har haft tighta skor och gatt i dem for lange. Nageln dor helt enkelt och man kan inte gora nat for att halla den kvar.

Det vaxer ut en ny, det ar inget att oroa sig for. Jag tappade en stortanagel en gang som bara foll av och det tog nagra manader innan den nya var helt utvaxt (eftersom de ar storre an andra naglarna) men det kanns ingenting under tiden.
    Var lite extra noga med hygienen bara, sa att du inte far smuts dar som kan leda till infektioner.

Svar på tråden OT: Lös tånagel, hjälp!!!