• mooogn

Tyresö bygdegård - kostnad

Jag har sett på forumet att både Hjärtat och Majsan80 skall ha sin fest i bygdegården i Tyresö, och att ni betalar 5.000:- för det hela. Hur många dagar hyr ni då? Ingår städning? Själv är jag intresserad av att hyra fredag-söndag efs. jag är kontrollfreak och _måste_ dekorera och duka själv kvällen innan... *s*

Tacksam för ev. hjälp! /m

• Svar på tråden Tyresö bygdegård - kostnad
  • mooogn

Hoppas på att Hjärtat eller Majsan80 är online nu... *s*

• Hjärtat

mooogn,

Heej!

Skoj att vara efterfrågad

Det stämmer att vi kommer att hålla vår bröllopsfest i Tyresö bygdegård, du är uppmärksam

För 5.000 kr får man tillgång till hela lokalen (huset) från kl. 10:00 samma dag man gifter sig. Nycklarna lämnar man tillbaka dagen efter samma tid.

Det ingår inte städning.

Från början var det meningen att vi skulle fixa maten och det innebar ju att vi även skulle dekorera lokalen.

För att få tillgång till nedre botten där vi kommer att hålla middagen skuelle vi betala 4.000 extra.

Vi ändrade planerna så du kommer Denise laga maten + dekorera med det vill ha. Då slipper vi dom 4.000 men istället betalar vi 80 kr / pers för dukting och disknin mm.

Jag är inte helt säker på summan.

Hoppas du blev lite klokare av mitt svammel annars är det bara att fråga på.

Hjärtat

• mooogn

Tack för svaret! Det var visst bra mycket dyrare än jag tänkt mig... 4.000kr extra om man vill ha tillgång till nedervåningen fr.o.m fredag?!

Har tänkt oss catering (en bekant fixar det för en billig summa) och så vill jag ju dekorera själv... Känns som om man måste kolla upp andra alternativ. Synd!

Hoppas att ni får en underbar fest där, iallafall! /mooogn

• Majsan80

Att hyra hela huset, båda våningarna kostar 5.000:-

• mooogn

Majsan80:

Är inte det priset för lördag-söndag? Skulle ju behöva fredagen med.. Och lite längre frist på söndagen så att man inte behöver kliva upp och städa så förtvivlat tidigt!

Får se om man hittar något längre utanför sta'n.

Är Alby friluftsgård (Tyresö) något så när trevligt? /mooogn

• mooogn

Hmm... Smileyn smög sig in istället för ett parantestecken...

• Majsan80

Aha, jo det är lördag till söndag. Alby Friluftsgård är fin men tar inte in lika mycket folk samt att man kanske får dela upp sig på två våningar om man vill få plats.
    Scoutstugan i Trollbäcken är ett alternativ, jag tycker den är supermysig
    Vi har haft flera tillställningar där.
    Vandrarhemmet Prinsvillan?
    Kumla Herrgård?

• mooogn

Hmm.. Vi har ju ett tänkt gästantal på 60 pers, förstås... Vi får åka och kolla på de andra alternativen, så småningom (inte bröllop än på ett tag).

Tack för förslagen! /m

• lillaEgo

Tipsar om Hällberga!

Det ligger vid Nyfors, lite längre ner än Alby alltså. Den lokalen ligger superfint (i jämförelse med skittrista Tyresö Bygdegård ). Lokalen är ett timmerhus o lite murrig i storstugan. Det stora minuset är att köket är mikroskopiskt.

Kolla upp det mer om Du vill. Det är PUB som äger lokalen, har jag för mig. Tyresö kommun har numret.

• mooogn

Tack för tipset! Men köket kanske kan bli problem då... Vet ju vilket sorts kök som krävs för att kunna jobba. Nåja, man kan ju alltid kolla på det

• mooogn

För övrigt så låter ju "interiören" jättebra för den sortens bröllop jag tänkt mig

• Majsan80

Köket är anledningen till att vi valde "skittrista Tyresö Bygdegård"
    Kockarna behöver platsen att arbeta på.

• lillaEgo

Ja, bygdegårdens kök är helt fantastiskt i jämförelse.

Köket i Hällberga är mer i klass med det på övervåningen i bygdegården. Har man catering funkar Hällbergas kök bra.

Billigare hyra dessutom för bygdegården är HYSTERISKT dyrt. Skamlöst näst intill!

• mooogn

Tack igen! Får kolla upp köket, som sagt. Viss mat måste ju iaf värmas, och till det krävs en varmluftsugn. Dessutom behövs ju ordentligt med kylutrymme, en ordentlig diskmaskin mm mm.. *suck*

Nu är jag iaf lite nyfiken på att ta en tur ut till Tyresö (jag bor inte där, men min pv gör det) /m

• Nynnar

Jag tycker inte bygdegården ligger skittrist!

Nu hade vi förvisso vårt bröllop i november så ingen hade ngn större lust att vara ute iaf.

det enda jag kan hålla med om är att det är snålt tilltaget med tiderna exakt ett dygn. För 4000 kr hyr man nedervåningen och vill man garanterat få vara själv i huste hyr man övervåningen också för 1000 kr extra.

Man få nycklarna 12.00 på dagen och skall lämna tillbaka dem 10.00 dagen efter.

• mooogn

Tack igen för alla svar och för nya uppslag! Fortsätter letandet efter "den perfekta lokalen" (med det perfekta köket *s*). Glad att jag har så oootroligt lång tid på mig att leta! /m

Svar på tråden Tyresö bygdegård - kostnad