• solkatten

Snarkningar. Får ni sova?

Jag undrar hur bra ni får sova på nätterna om någon av er snarkar.

Jag kan gissa att när man just flyttat ihop kan man ha svårt att sova även om ingen snarkar. Man är inte van att ha någon bredvid sig som andas, låter lite, vänder på sig osv.

Hur länge dröjde det efter att ni flyttat ihop innan ni vande er o kunde sova bra.

Vad gör ni åt snarkningar, några tips, vänjer man sig eller måste några av er
    sova i olika rum för att en drar timmerstockar.
    Funkar snarkskenor, plåster på näsan?

solkatten

• Svar på tråden Snarkningar. Får ni sova?
  • Icapika

Sambon snarkar ibland, han säger att jag snarkar, men det tror jag inte på...
    Jag brukar peta till honom och då brukar det sluta. Det är svårt att somna när någon snarkar...
    Men jag är uppväxt med en snarkande pappa, han snarkar verkligen mycket. Tror nog det beror på kroppsvolymen
    Så man är nog uppväxt med snarkningar så att säga och då bryr man sig inte...

• CyberPet

Maken snarkar bara om han ligger på rygg. Han är van att jag petar på honom så att han vänder sig på sida och snarkandet tar slut. I vissa, väldigt få fall så är han helt "död" och reagerar inte på mina "petningar" och då pluggar jag in öronproppar i öronen.

Om jag går och lägger mig innan och somnar så märker jag inte alls av hans snarkningar, jag sover som en stock och en jordbävning skulle itne få mig att vakna. Det är bara problem att somna om han snarkar.

Skulle vägra att gå och lägga mig i ett annat rum, det är MIN säng och där vill jag sova. Vill inte vakna med ont i nacken eller ryggen för att jag varit tvungen att fly från sovrummet. Då löser jag hellre problemet med att få honom att vända sig eller plugga in öronpropparna.

Petra - fortfarande lyckligt gift (med snarkande make)

• marian

I vårt förhållande är det jag som är den snarkande parten. Jag har till och med opererat mig två gånger för att jag led av sömnapné (när jag var sex respektive tretton år... helt sjukt.) Jag snarkar fortfarande riktigt, riktigt högt men min make påstår att han inte störs av det längre. Det enda som har hjälpt mig är att sova med huvudet högt och sova i ett välvädrat rum.

• Dalslandstösen

Min man snarkar också ibland, men det brukar faktiskt räcka med att säga till honom(Hörrudu, du SNARKAR!!!)så blir det tyst...

• Maica

Brukar peta på sambon och be honom, mer eller mindre snällt , att vända på sig.

Värre är det när vi har barn i sängen för då når jag inte att knuffa på honom och i bland så snarkar de båda två och då händer det att jag tar mitt täcke och mina kuddar och vandrar vidare (arg som ett bi...).

• Jojoo

ÖRONPROPPAR. Det är mitt tips. Superbra mot alla ljud .

• Dea

Kan ni sova med öronproppar? jag har aldrig lyckats med det. Jag vet inte varför. Ska nog testa igen.

• Jojoo

Dea

Det är en vanesak. Idag är jag så van vid öronproppar att jag inte kan sova utan .

• odin

Min sambo snarkar mycket sällan, nästan bara när han har druckit. Tur för mig eftersom jag hatar ljud på natten och vaknar direkt om han sätter igång. Jag väcker honom och säga att han ska vända sig på sidan, då upphör det.

• Storm

Jag sover med öronproppar nästan varje natt, men ibland hjälper de inte. Snarkningarna hörs _igenom_ propparna! Min man snarkar högt...

• Katie

Min M2B snarkar också, nästan varje natt. Jag störs jättelätt av ljud och behöver öronproppar för att få en natt med god sömn! Öronpropparna har blivit en god vän till mig, har säkert prövat alla öronproppar som finns på marknaden.. Kan rekommendera öronproppar från K-Rauta(orangefärgade, Large) Kostar 30 kr och kan användas flera gånger

Sommnar jag innan min man eller ifall jag är jättetrött kan jag sova utan öronproppar till 5-snåret, sen är det kört!! Då får jag plugga i propparna.. Problemet med mig är att när jag vaknar ligger jag och lyssnar på hans snarkningar, räknar andetagen börjar andas som han..blir galen!!

Ibland får jag ont i öronen av öronpropparna och det är ju inte så kul. Någon annan här som känt så?? Man kan ju få va lite rädd att man förstör hörselgången med propparna. Men vad ska man göra..

Svar på tråden Snarkningar. Får ni sova?