• tingelin

Lokal i Alingsås

Hej,
    Vi skall gifta oss 1:a maj och är lite sent ute med lokal. Är det någon som har tips på lokal som är mysig och rymmer ca 60-70 gäster? I Alingsås med omnejd.

• Svar på tråden Lokal i Alingsås
  • Påsken

Hej, jag kommer ifrån Alingsås... så något borde jag veta iaf.
    Missionskyrkan har en ungdomsgård som heter Pojkebo. Ligger ca 1 mil utanför stan (mot Borås) precis vid sjön Färgen. Det finns en stor sal och praktiskt kök. I anslutning till salen finns en inglasad altan, med panoramafönster mot sjön... som ligger 10 meter därifrån. Parkering finns på en fotbollsplan som ligger några 100 m bort - därifrån går man på en bred bra stig till Pojkebo. Bilar kan även parkera precis utanför huset.

• nallemaja

Hemsjö församlingshem är fint! Där ska vi vara... Ligger lite "på landet". Stot och bra lokal

• Påsken

kom på 2 ställen till där jag varit på bröllopsfester. En ligger strax norr om Sollebrunn, någon bygdegård... men minns ej vad stället heter.
    En annan gång var jag på bröllopsfest i Magra på stommens loge. Det är en omgjord bondgård som nu är dansbandsställe. Festen var så i logen - man kan nog inte ha långbord format som ett E, men tyckte ändå att det var ett bra ställe... vet ej om de som äger stället vill att det skall användas till bröllopsfester - men man kan ju alltid höra efter.

• tingelin

Okay tack för svaren. Vi får åka runt och kolla. Vi tänkte ha vin till maten, vet ni om man får det i de lokalerna?
    Mvh

• Påsken

Har funderat lite på det där med pojkebo... alltså salen är inte så jättestor om ni ska ha så många gäster. Det finns ingen scen om ni ska ha ett band som spelar eller liknande - fast det finns ljudanläggning... gå in på www.pojkebo.just.nu och kika runt lite. Där finns det några bilder på huset, inomhus och utomhus. Vet ej om man får servera vin där.

• Milia

Hej Tingelin! Har aldrig varit på någon bröllopsfest på Pojkebo, men jag kan säga att lokalerna är jättefina annars!

Lycka till!

• mili

Jag tycker att AIF:s lokal vid Mjörnvallen är en bra alternativ. Ligger ju fint vid vattnet om det blir en fin dag!

• mili

Kom på en till!
    Antens gammeldansförening har en lokal som ligger vid Anten. Man kör höger från stan vid Brobacken och sedan höger över järnvägen där jag tror det står Långared, håll höger och så ligger lokalen ner till vänster tror jag.

• Amathea

Har exakt samma problem!
    Finns en hel del lokaler, men inte såå många fina.
    ett tag bodde jag på Kvarnberget...
    mormor och morfar hade sin 75:åriga bröllopsdag i kvartersgården där...
    men då bodde jag där.
    vet inte om utomstående får hyra den.

• Amathea

I pojkebo får ingen alkohol förekomma!
    Tyvärr, annars fin lokal.

• Enya

Hejsan!!
    Vi hyrde Österlyckan som ligger emellan Alingsås och floda visserligen utmed motorvägen men väldigt skyddad från insyn och lätt att hitta.
    Vi var ca 60 stycken men ett par till går ju att klämma in,,kök och stolar ,bord m.m finns men annars får man fixa det mesta själv,,finns en scen också
    Gammalt fint hus.

• Mia05

Folketshus (ligger mitt i stan) är annars ett bra alternativ med kök och stor scen som man får hyra + en stor och bra lokal där man kan servera middagen för att sedan plocka undan borden och dansa tex. Här får man servera vin/sprit.

Annars ligger Pojkebo på ett fint ställe eller Stommens loge...

Lycka till.

Svar på tråden Lokal i Alingsås