• Galenpanna

Hur tänker vissa kvinnor ???

Lever i ett bra samboförhållande dock finns det lite smolk i bägaren pga en utomstående närmare bestämt min sambos efterhängsna kollega...
    Hon har sedan dag ett hängt efter honom på ett eller annat sätt. Är ganska diskret på jobb men kvällstid skickar hon en massa sms, frågar om hon får bjuda på lunch, om hon får komma förbi, om han vill komma och fika hos henne etc etc
    Han besvarar inga sms, försöker att undvika alltför mycket kontakt med henne på jobb (vilket är svårt på ett liiiitet kontor) och pratar ofta om oss. VI gjorde detta, VI ska göra det osv
    Hon är fullt medveten om att han har flickvän/sambo ändå fortsätter hon. Vad gör man???
    Ska JAG behöva ringa upp och prata med henne? Eller ska jag försöka låta sambon sköta det? Han sköter det ganska dåligt...
    Bett honom att han ska ställa henne mot väggen och be henne lägga av. Han vill försöka sköta det snyggt och har länge trott att hon bara ville vara trevlig *jo jo*
    Jag mår illa av allt detta, gör mig urbota arg och svartsjuk! Jag litar på honom men faen inte på henne. Jag tycker hon är vidrig och patetisk. Och hon visar ingen respekt, vare sig för honom, för mig eller för vårt förhållande.

Det är jobbigt för honom oxå för han jobbar ju med henne. Jag säger bara "No more Mr Nice Guy" Nu måste han ta itu med henne på riktigt och säga henne vad han/vi tycker. Den här tjejen är antingen ovanligt trög & dum eller så tycker hon det är kul att försöka nästla sig in mellan ett par. Förbjuden frukt smakar bäst.
    Vet att hennes man lämnade henne för en annan, kanske är detta hennes sätt att försöka hämnas på något sjukt sätt? Vad tror ni? Någon som förstår sig på henne?

Vad tycker ni att jag skall göra, skall jag ringa upp henne och berätta vad jag vet eller ska jag bara vara kall och låtsas som ingenting?
    Jag gissar att hon skiter ett stort stycke i mig pga av att hon aldrig träffat mig och således inte har några betänkligheter angångående flickvännen/sambon - vad tror ni?

Galen - japp det är jag!

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???
  • Galenpanna

Fru Martin:
    Skrev du i mailet att du läst alla mail/sms och dessutom tog upp lite vad som stått i dem? Modigt gjort! Jag gissar att maken visste om detta tilltag, eller?
    Jag vill inte ställa till med en scen så min sambo får bära hundhuvud för.
    Kanske det bästa sättet...*funderar*

Kram
    Galenpanna

• fru martin

Hej igen,

Jo min make visste naturligtvis om att jag mailade henne, jag hade ju bett om hennes adress. Kanske var det lättare för mig eftersom hon antytt att jag verkade vara en trevlig tjej (da min make pratade om OSS för att markera) och jag helt enkelt spann vidare pa det.

Det här är absolut inget jag skulle ha för vana, jag tycker min man skall fa ha sina kompisar men den här tjejen verkade helt enkelt inte första och min man som aldrig rakat ut för liknande visste helt enkelt inte hur mycket han behovde markera.

Kanske passar inte det för alla men för oss blev det till slut pa alla sms och vi blev ganska sa bra vänner allihopa. Hon fick lära känna mig och jag fick se att hon inte alls var ett sadant litet monster som jag först trott. Men som sagt, var noga med att din sambo star bakom dig och att du kan göra det pa ett sätt som passar alla.

Naturligtvis har manga av ovanstaende rätt att det är din sambos sak att markera men om man har sagt "nej tack" osv och nagon ända inte ger upp vad gör man? Polisanmäla? Det kanske inte är den bästa lösningen och vad anmäler man för nagot? Att ens kollega vill äta lunch? Det är en knepig situation för alla inblandade (inkl. du eftersom du bor med honom och mar daligt) och har man aldrig varit bra pa att avspisa folk kan det bli ett jätteproblem. Inte att din sambo vill vara "Mr Nice guy" - det är ju ända ett drag som man vill att ens partner skall ha. Det behöver ju inte betyda att han är feg för konflikter och liknande bara att det blir lite svart i just sadana här situationer.

Sa prata igenom allt med din sambo, utan svartsjuka och anklagelser och försök komma till rads vad som passar er!

• MacGyver

mermaid

Poängen var, som någon annan sagt tidigare, att Galenpanna "bara" får en version.

Om han dessutom har ovanan att inte vilja vara tydlig på att avvisa, så är det inte helt otänkbart att sanningen ligger nånstans mellan bägge versioner.

• mermaid

MacGyver: Vem som har varit avvisande eller varit inbjudande vet ingen utom killen eller hon som stöter på honom.
    Jag tycker dock att galenpanna har all rätt att vara arg på tjejen eftersom hon faktiskt VET att killen är sambo. Då håller man sig borta.

Sen ang allt snack om att killen inte har varit avvisande nog? Det ska räcka med ett nej. Man ska inte behöva värja sig varje dag på jobbet. Dessutom så skriver ju Galenpanna att hon litar på sin sambo till fullo. Varför börja underminera den tilliten?

• Zarah

Ni måste kunna prata om det och i värsta fall kanske ni få ta till samma taktik som Fru Martin, det verkade ju ha hjälpt.
    För är man trygg och säker i sin relation så kan man faktiskt säga ifrån på ett trevligt sätt så att den andra personen förstår. Jag skulle inte acceptera att hon hängde efter, jag skulle nog gjort nåt pinsamt.

• MacGyver

mermaid

Jamen just för att det enbart är tjejen eller killen som faktiskt VET hur det ligger till, så är det inte säkert att det är så som Galenpanna får höra.
    Och då är det heller inte omöjligt att det inte handlar om att "hålla sig borta" eller ens ett nej, om tanken dessutom är att "sköta det snyggt".

Det är inte för att "underminera tillit" som jag säger att jag tycker att det är underligt att man "vill sköta något snyggt" om man upplever det som jobbigt, negativt, respektlöst osv.
    Det menar jag verkligen.
    JAG förstår inte poängen med att låta bli att vara klar och tydlig med vad man vill och tycker. Det finns det säkert andra som förstår, men som sagt, inte jag.

• mermaid

MacGyver

Du har nog missuppfattat mig (eller så har jag uttryckt mig dåligt).
    1. Jag tycker att galenpanna HAR rätt att vara arg på tjejen eftersom tjejen vet att killen har sambo. Redan där tycker jag att man har ett moraliskt ansvar att hålla sig borta.
    2. Jag har svårt att tro att killen inte har sagt nej även om han vill "sköta det snyggt". Om han inte sagt nej så hade han ju gått hem till henne när hon frågat om han vill komma på fika. Att han aldrig tackar ja till hennes inbjudan borde vara svar nog till tjejen. Förstår även om han inte vill skälla ut henne efter noter eftersom de faktiskt ska jobba tillsammans. Därför tror jag att han har gjort det som förväntas av honom och hon borde backa undan.

Det är en svår situation det där och jag vet inte vad jag själv hade tyckt om jag hade varit i den situationen, men om man lever i ett förhållande så känner man förhoppningsvis sin partner (vilket jag tror galenpanna gör eftersom hon skriver att de har ett bra förhållande i övrigt) och då känner man på sig om partnern gjort det han kan för att avvisa.

• MacGyver

mermaid

Och jag tycker INTE att hon har anledning att vara arg på tjejen, eftersom hon INTE har något tillitsförhållande till henne.

• mermaid

McGyver

Bara till att konstatera att vi har olika åsikter om vad som är moral och vanligt hyfs då. :)

• Maica

Enda gången jag tycker att man kan vara arg på tjejen det är om killen verkligen sagt ifrån och hon inte slutar. Då handlar det snarare om trakasserier.

Det här med att hålla sig ifrån någon pga att den är upptagen det köper jag inte, OM man inte skulle vara ute efter att just bara bryta förhållandet utan vidare intresse för personen. Men den som betämmer är ju i det här fallet killen och då är det fortfarande hans ansvar.

• MacGyver

mermaid

Självklart är det inte så att jag tycker att det är stilfullt eller ett tecken på klass att "ragga" på någon. Det gäller upptagna som icke-upptagna.
    Och för mig handlar inte den här saken om moral eller hyfs.
    Jag tycker inte att det är hänsiktsfullt eller ens logiskt att bli förbannad på den som raggar.

Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???