• cherlindrea

Vilken frisör har ni 100% tillit till i Malmö?

Hej!

Jag vet att det finns trådar om vilken frisör Malmöiterna går till. Nu är frågan lite annorlunda. Jag ska nämligen efter bröllopet äntligen (!) klippa av mitt långa hår och få en vuxen frisyr. Efter besöket vill jag bli nöjd, och inte vilja gråta och vänta fem år tills mitt hår växt ut igen. Förstår ni upplägget?

Alltså, vilken frisör (gärna både namn och salong) har ni 100% förtroende för att klara denna uppgift? Det gör inget om det är dyrt, eftersom jag kräver en frisör som är professionell nog att se vilken frisyr jag passar i och kan få mig att känna mig bekväm.

Jag har kikat lite på Larsson & Lange och Emesuell, men vet ju inte vilka frisörer hos dem som skulle klara detta bäst?

Och ja, jag ångrar mig 5 gånger varje dag, men i sommar är det dags! Av med kalufsen.

• Svar på tråden Vilken frisör har ni 100% tillit till i Malmö?
  • cherlindrea

Ingen som klippt sig?

• cicelly

Var länge sedan sist, men har alltid blivit nöjd hos Ginni på Boudoir!

Lycka till!

• Bina

Min första tanke var: Klipp dig inte!Kanske är jag inte den enda

Jag hade en jätteduktig tjej på Larsson och Lange som klippte mig, men när hon för ca 1,5 år sedan slutade pga allergiska besvär har jag ingen som jag kan rekommendera. Kanske ska du klippa dig lite till att börja med för att känna om du är nöjd med frisören och om ni har kemi. Annars har ju Lars Ohlin varit känd för att hitta rätt frisyr på folk. Iaf är det hans paroll.
    Lycka till!
    /B

• Skånetjej

Jag har väldigt stort förtroende för alla de olika frisörer som klippt mig på Larsson & Lange (4 st). Man kan prata med dem och de ger sig verkligen tid att diskutera tills det känns bra att börja klippa. Sedan blir det alltid perfekt, tycker jag! De är väldigt duktiga.

• cherlindrea

Tack för tipsen! Jag vill ha fler...

Bina,
    jag har velat fram och tillbaka länge, men har bestämt mig för att klippa mig efter bröllopet. Jag är så trött på att folk utgår från att jag är 19 år och därför behandlar mig som det. Att jag gillar lite sportigare kläder hjälper inte... ;) Vart hittar jag Lars Ohlin?

Skånetjej,
    vilken salong har du varit till då? Jag har förstått det som att de har två stycken här i Malmö. Det låter bra att de tar tid att prata med kunden före, det saknar jag ofta.

Förra gången jag klippte av mig håret var jag hos Toni&Guy i Stockholm, men de har ju ingen salong här i Malmö och det är lite långt att resa för att klippa sig...

Flera tips? Även om ni rekommenderar samma frisörer som de andra.

• Malmöflicka

Inte Emesuell! Känns inte som de är uppdaterade om nya trender. Edmond hair är bra tycker jag.

• Skygirl

Jag kan verkligen rekomendera Cissi på Pennys frisörer i Lund. Hon ser precis vilken frisyr man kommer att passa i, hon är superduktig! Jag är helnöjd och vill inte gå till någon annan längre!

• Bina

Upptäckte att Leif Ohlin flyttat, ligger nu på Utställningsg. 1 A (bakom Centralen).
    /B

• Skånetjej

Cherlindrea,

Jag har varit på båda. En ligger vid Södertull och en ligger på Spångatan. Jag kan verkligen rekomendera Veronica som brukar jobba på Spångatan!

• Höstglöd

Jag klipper mig hos Ulf Andersson på Millimeter. Du hittar salongen på Brogatan 13, telefon 040-12 62 00 eller 12 91 91. Kanonbra, personligt och dessutom ingår hårbottensmassage som är fantastisk :)

Svar på tråden Vilken frisör har ni 100% tillit till i Malmö?