• Karlstad-tjejjen

Tips på annorlunda presenter till brudparet?

Helst inte för dyrt heller?

Någon som kommit på den ultimata presenten ännu?

• Svar på tråden Tips på annorlunda presenter till brudparet?
  • f.d. Svart brud

Fick göra en penningbukett en gång som present till brudpar. En man kom in i blomsteraffären där jag jobbar ibland och han hade prydligt vikt sedlar och satt fast dem i ståltrådar. Dessa ståltrådsförsedda sedlar stack jag ner i en vanlig blombukett.
    Tydligen en ganska vanlig företeelse i Tyskland, men ganska ovanlig här.

ska försöka skaka fram en bild...

När jag och min man gifte oss, önskade vi oss bidrag till bröllopsresan till Thailand. Det roligaste bidraget vi fick var helt klart en gammal findus-förpackning thai-wok (fylld med snabbmakaroner och 1500 baht).

• f.d. Svart brud

Här finns en bild på penningbuketten jag nämnde...

http://www.amaryllis-kga.se/Blommor_Blandat_01.html#

• grön brud

Jag föreslår något man kan göra eller äta framför saker. Vi fick bl a en champangeweekend på en herrgård. Vi skall åka nu på fredag, tre veckor efter bröllopet. Gästerna hade bokat dagar redan innan och ordnat med barnvakt. Det är skönt att ha något mysigt att göra nu när allt är över och har återgått till det vardagliga igen.

• T.B.

Upplevelser alla gånger:
    Teaterbesök, chokladprovning, en helkväll med bio och middag eller frukostbuffé en helgmorgon på stans lyxigaste hotell.. Varianterna är många.
    Håller annars med Brud i Juli - inga annorlunda saker. Sätt inte brudparet i situationen då de måste hitta på en bortförklaring varför de inte har uppe just ert duschdraperi när ni kommer hem till dem.
    Kanske har brudparet funderat länge på vad de önskar sig(behöver) och blir jätteglada om de får glas i "sin" serie om än inte lika överraskade. Kolla om de har någon önskelista.

• Pam

Träd. Mina föräldrar fick ett plommonträd på sin bröllopsdag, som en symbol för hur deras kärlek och gemensamma liv skulle komma att växa sig större och starkare under åren. Och det har den gjort. Både kärleken, familjen och trädet...

• Squeezetoy

Gillar verkligen idéen med träd. Skulle nog personligen vilja ha en blodhägg, det är så vackra.

Ett tips som kom upp var en spakorg. Kolla då in www.lush.se de har helt underbara dusch och badgrejjor.

Nu när vi var borta på bröllops så gav vi ett presentkort från en glashytta. Med det presentkortet kan de både välja från de ordinarie sortimentet, men också själva vara med och designa något.

/Ingrid

• Maggi

Är också inne på ideen med korg, fast en mer hållbar korg = picnicryggsäck. Den är faktiskt jättepraktisk och finns i olika sorter och prisklasser. Har gjort bort dessa ryggsäckar fyllda med gosaker vid flera tillfällen och det har sannerligen blivit uppskattat!

/Maggi

• Lucia

När mina kompisa gifte sig fick de en "brukskål" ett speciellt glas i silver som var köpt i en silveraffär... Det är två glas som sitter ihop och man fyller dryck i dessa det blir lite konst att skåla. När de fick presenten var det en lek kring detta med.(så att alla får se skålen)
    De hade slagit in paketet... bad om ordet och gav brukgummen paketet.. när han öppnade stod där tex ge denna paket till svärmor.. och när hon öppnar stor det ge denna paket till den kille med snyggast slips.. han öppnar och det står "till den tjej men vackrast ben... det ska vara varannan man och varannan kvinna och man kan skriva vad som helst.. slutligen hamna den hos bruden som får öppna och skålen sker(man får ha dryck förberett)Paketet ska inte skickas runt för länge heller det är kul och folk engageras och det är ett bra minne och gåva.. jag tror den kostar runt 300 kr...
    min mail är e.l.l.a@telia.com ifall du undrar något...

• Lucia

stavar som en kratta... brudskål.. det heter nog parglas?

• Emilia

Det ligger något i det Brud i Juli skriver... men om man känner brudparet bra och vet vad de har för stil, humor m.m. tycker jag absolut man kan sattsa på det mer spännande, tokiga, vågade presenterna... men som sagt, bara om man väl känner brudparet!!

Annars är ju alla former av upplevelser, kurser, hotellnätter, middagar, användbara presenter roliga!

Finns det något tråkigare än att bara få glasskålar och champangeglas? ;)

//Emilia

• Jema

Jag tror inte att det finns den ultimata bröllopspresenten då alla brudpar är olika.
    Ju konstigare och mindre vanlig presenten är, betyder ju inte att den är bättre, som många tror.

Jema

• West

Ett bröllop jag var på för ett par årsedan hade brudparet precis köpt hus med stor trädgård. Vi diskuterade då om att köpa träd och funderade på om vi inte skulle köpa en gran så de kunde få "småkottar"... :D Kommer tyvärr inte ihåg om vi köpte gran eller om det blev ett päron-/äppleträd som också diskuterades då.

Dessutom fick de lite hallonbuskar, trädgårdshandskar och annat som passade till trädgården.

Tror iofs att det finns lika många ultimata presenter som brudpar... ;) :)

• Jema

West
    Visst finns det många ultimata presenter som det finns brudpar.
    Men DEN ultimata bröllopspresenten finns inte, tyvärr.

Jema

• Fröken I

Jag har lovat min tärna och hennes blivande att ta hand om deras barn en vecka när de åker på bröllopsresa, det blir vår gåva till dem. Annars kan de inte ta sig iväg. De har 4 barn, varav två är så pass stora att de klarar sig själva bara de har någon att ringa till om det skulle vara något.

Kräver ju förståss att brudparet har barn... (och blir än mer uppskattat om de inte har möjlighet att ta sig iväg pga avsaknad av barnpassning)

• Brittis

Hej, min drömpresent vore en båttur med hela familjen till Tedarön, där vi sedan grillar! Upplevelser, m.a.o.

Svar på tråden Tips på annorlunda presenter till brudparet?