Tips på annorlunda presenter till brudparet?
Helst inte för dyrt heller?
Någon som kommit på den ultimata presenten ännu?
Helst inte för dyrt heller?
Någon som kommit på den ultimata presenten ännu?
Vilken prisklass?
Jag gillar att ge romantiska korgar till förlovningar/giftermål - om brudparet inte lämnat någon presentlista. Då brukar det koasta mellan 300-500kr.
Hmm... fanns en tråd om det där för ett tag sedan men hittar den inte nu... Min lista på tips kommer här:
* Korgar! Köp en spånkorg och fyll med kul saker, kör gärna ett tema tex trädgård och lägg i pyttesmå planteringskrukor, fröer, spade och handskar m.m.m
eller en korg utifrån deras intressen, kanske en korg med sällskapsspel typ plockepinn, kortlekar, yatzy ???
* Ta fram en postorderkatalog! Kika på sidorna för småplock och pynt och kanske hitta idér där. Typ om brudparet i sin hall har en klästång i smide kanske ni kan hitta matchande galgar i smide??
* Presentkort KAN faktiskt vara fel... Undvik de lite "tråkigare" kedjorna som Duka osv.. Satsa istället på något nytt och fräscht som typ Claes Olsson? Teknikmagasinet? Paraffin (en ljusbutik som säljer enbart ljus och tillbehör)? En mindre presentbutik? Utländska affärer?
Uraffär?
Håller med ovanstående om olika korgar. det är både kul att ge och kul att få. Det finns urfina trädgårdsböcker till de odlarintresserade, som man kanske inte köper själv. Vi köpte solstolar till ett par som gifte sig och det var väldigt uppskattat. Ett sällskapsspel? Ingen vanlig bröllopspresent men hos oss skulle det vara en höjdarpresent! En skål med guldfiskar? Jag skulle gärna vilja ha två getter i bröllopspresent men det är jag nog ganska ensam om att önska...
Bra idéer!
Vi hade väl tänkt lägga ca. 300:- (eftersom vi arrangerar både hippan och sexan och de kostar ju en del de med!)
DUKA-presentkort får dom klara sig utan... det är trååkigt
Någon som har fler tips?? Kom igen nu!
Hmm... Försöker igen..
* Duschdraperi med nåt vansinnigt motiv??
* Sängkläder i siden/Satin med kanske leopardmönster?
* en groteskt ful spargris?
* Morgonrockar i fleece/frotté?
* en "omöjlig" kokbok? Fick en när jag gifte mig.. 100 sätt att tillaga fiskbullar....
* En exotisk krukväxt?
* en tjänst?? Kanske erbjuda sig att vaxa bilen åt dem??
* Gosiga badlakan i nån läcker färg modell JÄTTESTOR.. typ 2x2 meter?
* Något skojsigt? Hemmets läkarbok + en första hjälpen-kudde?
Om ni ger bort lakan, badlakan, morgonrockar: engravera gärna deras namn eller bröllopsdatumetc... men det kostar lite att brodera in.
Vi fick en häftig bröllopspresent... Det var en champangflaska med våra namn och bröllopsdatum ingraverat... Det tycker jag var lite annorlunda! Vet dock inte vad den kostar!
Det senaste bröllopet som jag var på var på våren. Paret hade nyligen köpt en villa med STOOOR trädgård. De fick ett familjeäppelträd med tre olika sorter äpple, tidigt, sent och vinter äpplen. Det var en rolig present!!
Köp för guds skull inga annorlunda saker - typ sängkläder i leopardmönster ;o)
Det kan bli så fel. Risken är att ni inte har samma smak och det bara hamnar längst in i skåpet bland alla andra prylar man fått.
satsa då istället på någon upplevelse, det är aldrig fel. Antingen gå ihop med någon och samla till tex en övernattning på en herrgård med middag, eller teaterbiljetter.
Finns även billigare alternativ som romantiskt kurbad för 2 med champagne på tex centralbadet.
Eller gör ett häfte med tjänster till brudparet. 1 för varje månad.
Bjud dem på bio i Januari. Middag hemma i februari. Gratis barnvakt i mars. Tvätta alla deras fönster i april. Ta med dem till centralbadet i juni. Picknick i juli osv. En present som räcker ett helt år!
Fast det förutsätter ju att ni vill träffas minst en dag i månaden =o)
En korg med mysiga spa-saker. Har sett bubbelbad i champagneflaska. Sedan kan man ju lägga i badbomber, badkulor, mysiga handdukar mm. Det behöver ju inte bli jättedyrt. Jag skulle själv tycka att det vore jättekul att få. De kanske t.om. kan använda en del av grejerna på bröllopsnatten. ;)