• Lill Anna  8/7-04

Gubben har permis.. Jag vill ha mystips!

Hej!!

Min älskling har legat på sjukhus en tid och nu har han "permision" i helgen. :)*ÄNTLIGEN*

Jag vill ha lite mystips och varför inte recept på lite god mat. Jag vill mysa hela helgen så jag behöver många tips.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Gubben har permis.. Jag vill ha mystips!
  • Lojsan

En inomhus-pickninck på vardagsrumsgolvet! Med lite god plockmat, kanske italiensktinspirerat!? Mortadella, oliver, prsciutto mm! GOTT!
    Enkelt och inte så tidskrävande så att ni får tid att rå om varandra istället!
    Sen kan ni väl kanske spela nåt spel! Alfapet är alltid skoj! *brukar vinna*
    Eller så kan du kanske läsa högt för honom ur nån uppiggande bok! Nalle Puh har många bra sådana! T.ex. Nasses lilla tapperhetsbok!
    MYS PÅ!
    /Lojsan,
    som hoppas att din man mår bra!!! Jaa, du oxå såklart!!!

• Gift Anna

Hej Lill-Anna

Här kommer mina tips!

Hyr den där filmen som ni båda länge velat se, men som inte det blivit av att ni gjort.
    Toppa med go´a täcken,kuddar i soffan, köp hem chips,dipp,godis,glass,vad som ni kan tänkas gilla och njuuut!

Eller/och laga den här goda middagen,som vi lagar ni när vi vill ha fredagsmys:

Fläskfile´ med vitlökscantadou (till 4 portioner)

Detta behövs:
    *Fläskfile´ som räcker till 4 portioner,har ingen exakt vikt
    *en stor gul lök eller två små
    * 5-6 färska champinjoner
    *1 pkt vitlökscanatdouost
    * 1pkt creme fraiche
    * ev. mjölk
    *Salt och vitpeppar
    *ev. soja
    Skär fläskfile´n i lagom skivor, och stek dem gyllenbruna i flytande margarin.Salta och peppra.Lägg upp köttet på ett fat.
    Skala och hacka löken,skiva champinjonerna,fräs tills de får färg.Lägg tillbaka köttet
    och häll i cantadoun, rör om till en tjock "pasta",häll i creme fraichen,häll i
    sojan,rör om och späd med mjölk efter tycke och behag.Låt puttra i ca. 5 minuter. Servera sedan med kokt bandpasta,parmesanost,färskt bröd en fräsch sallad och kanske ett glas gott rött vin! :D

Många hälsningar en annan liten Anna

• ullis_p

Hej, jag har inga tips att komma med ville bara säga att det är roligt att höra att det börjar gå åt rätt håll. Har läst dina inlägg och gläds med dig idag :)

Kram

• grön brud

Beroende på hur han mår kanske han inte uppskattar för mycket överraskningar och upptåg. Ta det lugnt och gosa. Laga mat (eller köp färdigt), tänd ljus och ha det bara gottgott tillsammans.

Ta vara på tiden tillsammans och bara njut.

Kram på er båda.

Ingrid

Svar på tråden Gubben har permis.. Jag vill ha mystips!