• Bröllopstokiig

Normalt kuvertpris för catering exkl. dryck??

Vad betalar ni för catering per person exklusive dryck men inklusive dukar, porslin, serveringspersonal etc? Jag har ingen uppfattning men min sambo tycker att våra 400:-/pp exkl. dryck och lokal är svindyrt... Då ingår för oss 3-rätters, dukning med dekoration (ej blommor) och serveringspersonal hela kvällen. Hyran på lokalen och dryck betalar vi separat.

• Svar på tråden Normalt kuvertpris för catering exkl. dryck??
  • Bröllopstokiig

Jag tycker att det låter som ett rätt så normalt pris för serveringspersonal, dukning och 3 rättersmiddag.
    Men det beror ju också på vilken cateringfirma man väljer, priserna varierar en del.
    Men för allt det så tycker jag personligen att det är ett rimligt pris. Visst är det mycket pengar som ska upp och så, men jag hade nog slagit till! =)

Lycka till/Tess

• Bröllopstokiig

Tycker jag låter som ett rimligt pris, serveringspersonal kostar!

Jag räknade själv på catering innan vi bokade festvåning, tyckte inte det blev så mycket billigare med catering med tanke på att personalkostnad, hyra av lokal, linne, porslin m m också ska räknas in i priset.

• Bröllopstokiig

Om du surfar runt lite på cateringfirmors hemsidor så får du en bättre bild av vad de tar. Det varierar rätt mycket...

• Bröllopstokiig

Hur många servitörer beöver man till 70 gäster? Har sett priser per servitör på ca 220:- +moms /timme.

• Bröllopstokiig

Tycker att priset verkar Ok. Serveringspersonal är DYR!!!!!!!

Hur gör man för att lägga in ett eget inlägg. Har bara kommit på hur man svarar på andras....*skäms*

• Bröllopstokiig

Mellan 375-470.- ligger "våra" menypriser på då ingår det dukning med blommor ja allt utom dryck.Hm såg fel,detta är på en Herrgård ej catering.

• Bröllopstokiig

Till Mica!
    Det är bara att gå in på Nytt inlägg. Det finns ovanför alla de olika inläggen. Bättre än så kan jag inte förklara det!

/Tess

• Bröllopstokiig

Hej!
    Vi kommer inte att anlita "proffs-serveringspersonal", utan vänner till mina föräldrar kommer att ställa upp. De får inte betalt, men mat, dricka samt någon symbolisk present som tack för hjälpen. Det blir kanske lite billigare i alla fall...?

Hanna

• Bröllopstokiig

Jag tycker att det låter jättedyrt (är det i Stockholm?). Vi betalar 365 per kuvert för vår 3-rätters på restaurang inklusive en del dekorationer på bordet (samt givetvis dukning, personal, lokal osv).

• Bröllopstokiig

Tycker också att det låter jättedyrt. Men så bor man ju på vischan oxå ; )Halva priset hade vi fått betala här!

• Bröllopstokiig

Nej, det är inte i Sthlm utan i Malmö. Jag vet inte... har kollat en del restauranger bara för jämförelsens skull och deras bröllopsmenyer kostar ca 650:- inkl allt (men begränsat med vin och öppethållande på natten). För oss blir det 400:- (mat och servering)+ 150;- (lokal inkl vaktmästare och städning) + X :- för vin&sprit som vi köper själva och så blommor. Ung. samma alltså förutom att vi då kan vara kvar längre samt får mer alkohol för pengarna. Men man funderar ju lite på vad man kunde gjort med pengarna istället...

Svar på tråden Normalt kuvertpris för catering exkl. dryck??