• Sommarr

Hur med bordplaceringen ??

Snälla hjälp mig lite..

KAn man ha det så har ?
    Om det finns en lite längre bord där jag och min blivande sitter
    Jag funderar på att ha runda bord.
    Eller måste min pappa och hans mamma sitta med oss ?

Vad tycker ni ??
    Kanske självklart eller ?

• Svar på tråden Hur med bordplaceringen ??
  • bambi

Det tycker inte jag. Gör som NI vill.

• ulliania

Hej det är er dag så ni bestämmer
    som traditionen säger så sitter närmsta släkten vid brudparet men det finns inga måsten.
    Kram U

• Sommarr

Tackar..

Klart jag vill ha de vid bordet men jag bara funderade lite. Det var så underbart med Grand Hotel att jag kunde inte sluta tänka på den. HAde svårt för att somna oxå.

Kan verkligen rekomendera Grand Hotel i Lund.

• EmelieKarlsson

Lånar tråden lite :). Tänkte kolla hur man gör med bordslaceringen när man har ett E-bord? Då brudens släkt ska sitta på höger och hans på vänster....slänga in alla vänner på mittenbordet?

• Kattkvinnan

Vi väljer att ha ett honnörsbord med brudparet, tärna och marskalk. Och två tomma stolar där gästerna kan komma och sätta sig på en stund när de vill prata med oss. Våra föräldrar får sitta vid ett annat bord.

• Odium

Vi kommer ha E-formation.
    Vi sitter vid honnörsbordet med våra föräldrar. Resten av släkt och vänner sprider vi ut hejvilt. Vi anser att det är ett av de enda tillfällena våra släkter kommer mingla med varann, så då tänker vi inte "riskera" att det blir gruppbildningar och att man bara pratar med de man känner.
    Dock sitter alla med NÅGON de känner snett mitt emot.

• Chicita
    EmelieKarlsson skrev 2012-04-20 10:21:52 följande:
    Lånar tråden lite :). Tänkte kolla hur man gör med bordslaceringen när man har ett E-bord? Då brudens släkt ska sitta på höger och hans på vänster....slänga in alla vänner på mittenbordet?
    Vi hade E-bord men vi delade inte upp något släktvis.
    Vi blandade släkt och vänner lite hur som helst, förutom att vi såg till att alla hade sin respektive eller en vän diagonalt över bordet 
  • MatsoLotta

Funderar på hur man gör med barn, vi har barn som är 1 år, 2 år, 4 år, 6år, 11år,14år, (ett av varje ålder) hur sätter man dom? Med dom vuxna? Hur blir det då med bordsdam osv, vi ska ha runda bord med plats för 8 pers.

• Chicita
    MatsoLotta skrev 2012-04-20 11:23:05 följande:
    Funderar på hur man gör med barn, vi har barn som är 1 år, 2 år, 4 år, 6år, 11år,14år, (ett av varje ålder) hur sätter man dom? Med dom vuxna? Hur blir det då med bordsdam osv, vi ska ha runda bord med plats för 8 pers.
    Om ni hade haft några fler från 6 och uppåt så hade jag satt dom vid ett eget bord.
    Men jag skulle nog (med tanke på att ni har runda bord) försökt få ihop ett eller två bord med barn + vuxna 
    Kanske 1-6 åringarna med mamma eller pappa vid ett bord (om ni har 8 platser per bord) och dom två lite äldre barnen sätter ni vid dom yngsta andra gästerna
  • MatsoLotta

Det är just det som är problemet , vi har ett fullt bord med "ungdomar", dom är precis 8 stycken, så dom som är 11 och 14 år vet jag inte riktigt var jag ska placera. Tycker samtidigt synd om dom vuxna som hamnar vid ett bord med barn. Jätte svårt tycker jag, man vill ju att alla ska vara nöjda och lösa det på bästa sätt för alla.

• Chicita
    MatsoLotta skrev 2012-04-20 11:37:52 följande:
    Det är just det som är problemet , vi har ett fullt bord med "ungdomar", dom är precis 8 stycken, så dom som är 11 och 14 år vet jag inte riktigt var jag ska placera. Tycker samtidigt synd om dom vuxna som hamnar vid ett bord med barn. Jätte svårt tycker jag, man vill ju att alla ska vara nöjda och lösa det på bästa sätt för alla.
    De vuxna som har tagit med sig sina barn får nog acceptera att placeras bredvid dom också. Och det tror jag nog att dom förstår att dom måste göra.

Du kan inte flytta två av dom äldre ungdomarna från det ungdomsbordet till ett "vuxenbord" och stoppa in 11 och 14-åringen där?

Eller är dom storasyskon till några av dom mindre barnen så kanske dom kan sitta vid det bordet och få känna sig lite vuxna och ansvariga 
Svar på tråden Hur med bordplaceringen ??