• mystrolle16

Bröllopssviter i Umeå??

Vet någon om det huvudtaget finns några fina sviter i denna stad? Vilket hotell och vet ni pris?

Vi vill ju ha sån svit man kan se på TV typ med jacuzzi (stavning??) =) men det finns väl aldrig...

• Svar på tråden Bröllopssviter i Umeå??
  • juni

Hej!
    Vi bokade faktiskt vår svit i måndags! Tyvärr ingen jacuzzi, men ett badkar i alla fall. (Det tycker vi är så kul bara för att vi inte har det hemma... )

Vi har bokat på Stora hotellet, där det kostar ca 1250 kr för bröllopspaketet (årets priser hade inte kommit än så det kan bli lite dyrare) . Men innan hade jag även ringt till Plaza, vilket var betydligt dyrare. Efter nappet på Stora hotellet kollade jag inte upp några fler hotell, men jag tror nog att det finns fler som har sviter i stan.

• AnnaKajsa

Hej!
    En bekant till mig bodde i bröllopssviten på Scandic Hotel (Hilton nu?) mitt i stan, den där V&R ligger (på Storgatan vid Renmarksplan). Den hade bla jacuzzi och de var jättenöjda!

• mystrolle16

juni, vart ligger Stora hotellet? Och är det något mer som ingår i det såkallade bröllopspaketet? fast det blir väl mest bara natten som man tillbringar på hotellet, man kommer dit sent sen så måste man ju typ checka ut 12? Så man kanske inte hinner me nån jacuzzi =)

Anna-Kajsa, okej du vet inte vad det kostade?? Var det jacuzzi på rummet? =)

• Ms Mary K

Jag vill också ha förslag!
    Behöver ingen jacuzzi, men den ska vara lite extra!

• juni

Hej igen!

För det första, om jag får svara på frågan som var riktad till AnnaKajsa, så låter det som att det var Scandic Plaza hon menade, och i så fall var det där jag kollade priset. Sviten kostade med år 2003 år priser 2700 kr.

Och på svar på frågorna till mig:
    Stora hotellet ligger mittemot ingången till Filmstaden på andra sidan parken. Ett fint gammal hus. Den svit vi bokade är en liten svit och ligger längst upp i tornet med utsikt över älven och parken (rummet ligger i ett hörn ) . Blev också glad över de två vita svarvade pelarna i rummet!

I bröllopspaketet ingick i alla fall en mer noggran och finare bäddning, blommor och en liten champagneflaska med glas. Om det ingår mer än så vet jag inte, för hon nämnde bara det.

Sen frågade jag om vi kunde få senare utcheckning än kl.12 och det var inte omöjligt. Men det får vi bara om inte rummet är uthyrt dagen/natten därpå.

Vi känner oss i alla fall jättenöjda med rummet! Hoppas du fick svar på dina frågor, annars är det bara att fråga igen.

• Ms Mary K

Juni, vad kostar den sviten??

• juni

Ms Mary K, den kostade 1250 kr som ett bröllopspaket. Den kanske är billigare om man väljer bort "bröllop" men vi tyckte det var värt det där lilla extra.

Nu har jag ju inte sovit där än, men känner ändå att jag kan rekommendera det!

• juni

Förresten, detta var år 2003's priser! Hon visste inte än om det skulle bli någon höjning detta år, men i så fall lär det ju inte bli allför mycket.

• mystrolle16

Tack så mycket för svaret,juni!

Svar på tråden Bröllopssviter i Umeå??