• Lilla P

Mer än Västerbottenostpaj?

Har sedan länge bestämt oss för att ha västerbottenostpaj med på bröllopet. Nu är bara frågan var, på bufféboret eller förrätten? Det lutar åt förrätten men vad skall man då ha till denna? Ser lite "tomt" ut om det bara ligger en liten pajbit där på fatet.

Hoppas på svar. Nu är det bara 12 dgr kvar....

• Svar på tråden Mer än Västerbottenostpaj?
  • MissRut

Lite fint upplagda grönsaker kanske? Alltså som förrätt tänkte jag nu.

• Johanna = en lat kock

västerbottenpaj med liten klick creme frache och röd kaviar/sikrom alternativt lite kallrökt skinka/kött och lite sallad ser fräscht ut och är gott som förrätt

• Malin-bruden

Som förrätt ihop med lite ruccolasallad som man bara skvätter balsamvinäger på = GOTT(och rätt snyggt)! Vi ska ha v-bottenpaj på buffébordet i form av minipajer.

• Lilla P

TACK FLICKOR!!

Nu känner jag mig mycket lugnare. Var lite "hispig" här för några minuter sedan.
    Bra förslag.
    // Lilla p

• Linnie

Vi hade västerbottenpaj som förrätt tillsammans med ruccola och en kanongod pesto på soltorkade tomater. Jag har tyvärr inget recept, men det kanske Johanna skulle kunna stå till tjänst med *hoppas, hoppas*?

• Johanna = en lat kock

med tanke på att jag bar höftar när jag gör saker så kan jag bara ge vad jag brukar ha i (inga mått)

marinerade soltorkade tomater (allt ink olja vitlök mm mixas) och en hel del basilika och ev (beroende på allergier) pinjenötter

• Emzas

vi var på ett bröllop i somras då de serverade västerbottensostpaj och en liten kallrökt laxbit samt romsås till... Kanongott!

• 04 Oktoberbrud

Åt som förrätt igår varm vbopaj med blandad sallad och en liten klick pepparrotscreme fraishe. Hur gott som helst och enkelt...

• Mirris

Skulle man kunna få receptet på västerbottenost paj? Då skulle jag bli sååå glad .

• Rut

Vi hade kräftstjärtar till vår! Och så senapscreme till det. Låter kanske udda men det var supergott!

• Mirris

Tack MissRut!! Jag hittade ett recept på vbpaj med creme fraiche och löjrom på som lätsuper gott.

Finns det någon mer som vill delge mej recept på västerbottenpaj som inte är med löjrom o cremefraiche på? Vi skall nämligen ha skinka till våran paj.

• Johanna = en lat kock

tomatpeston som ngt har ovanför skriver om kna ju passa med skinka...

annars kan man göra en kräm på mixad ruccola nerrörd i vispad creme fraiche och ev lite senap ( salt och peppar förståss) (100g ruccola till 3 dl creme fraiche blir nog lagom)

Svar på tråden Mer än Västerbottenostpaj?