• Ikka

placeringskort med citat

Jag läste någonstans att det var någon som hade haft fina små citat på placeringskorten. Det tyckte jag lät så fint! Men jag behöver hjälp med lite fina citat!! Tänkte ha olika för alla gäster. Jag har tittat på de citaten som fanns här på BT planeringssida, men bara hittat några få som kan passa in på mina gäster.

Snälla hjälp mig!

Ikka

• Svar på tråden placeringskort med citat
  • Grönkulla

Vilken kul idé. Vill du ha kärlekscitat eller andra? På biblioteket finns det citatböcker & ordspråksböcker. Har får du lite smakprov från min bokhylla;

Kärlek är att förstå (C. Rönner)

Vi är dödliga,
    om vi är kärlekslösa,
    odödliga,
    om vi älskar. (K. Jaspers)

Ömma ord är förbindelserlänkar mellan två hjärtan. (Österländskt ordspråk)

En värld utan den människa man älskar, är ingen värld. (Napoleon 1)

Mången väg måste passeras
    innan man når längst in
    i en människas hjärta. (Chuang-Tsi)

• Ellte

Lite otålig? ;) Sök på google på "kärlekscitat" så får du garanterat massor av träffar!

• Ikka

Jag är mycket otålig!! Läste detta i går natt och jag är sådan att när jag får för mig något så ska det ske NU!!! *skratt* Jag ska kolla in google!

Nej, det behöver inte nödvändigtvis vara kärleks citat. Men vackra tänk värda ord.

En fin som jag läste igår var:
    Hjärtat blir aldrig rynkigt! Fint va?!

• Hannita

Vad sags om denna- visserligen pa Engelska, men jag tycker den ar jattefin!

"You come to love not by finding the perfect person,
    but by seeing an imperfect person perfectly."
    (Sam Keen)

• Malin-bruden

Vi ska lägga ett citatkort vid varje plats. Finns att köpa färdiga fina kort med teckningar i små boxar, av bl.a. Laila Wikström. Brukar finnas i bokhandlar. En del med olika teman, t.ex. positiva uppmaningar.

• Ikka

Malin-bruden
    Vet du vad sådana boxar kostar? Hur många kort är det i dom?

Ikka

• Mrs Eire

Vi ska ha små lappar med roliga saker som barn har förklarat, typ vad är kärlek? hur ser man att ett par är gifta? Ska du gifta dig?. . . Om du vill kan du få dem av mig. Jag har ett 50 tal svenska och ett 50-tal på engelska

• Bellina

Mrs Eire

Jag är hemskt gärna intresserad av att få såna roliga förklaringar. Skulle du vilja maila de till mig? Min email iggy04@hotmail.com

Tack, tack :)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden placeringskort med citat