• Svar på tråden Tipsa mig om snygga vinglas
  • nallemaja

jag tycker intermezzo är fina glas.

• essex

Vi har "Taste" från Orrefors.
    Min sambos bror fick precis "Jazz me". Också från Orrefors. Snygga!

www.orrefors.se/

• glad&lycklig

Santa fe

De där ittala vinglasen skulle jag oxå vilja ha, de är jättefina. På åhlens har de en billigare variant, som är kantig o liknar ittala, finns i flera nyanser o är åhlens egna märke...

• Jill

Vi har Essence, är hur nöjd som helst med dem. Tycker dock att rödvinsglasen är rätt fula, så vi använder bara vitvinsglasen. Men det beror väl på hur noga man är med sådana detaljer.

• Sångfåglen

Kosta Bodas glas Chétaue är jätte fina. De är helt klara men har små "ränder" på snedden så när du tittar igenom dem blir de rutiga. Jag har dem de är snygga och jättegoga att dricka ur!
    Lycka till i letandet!

• Ellte

Så skoj...så fort jag såg rubriken tänkte jag åh vad skoj nu får jag visa mina favoriter (nämligen Ittala Essence). Tänkte köpa dem men såg häromdagen Åhlens liknande glas som finns i en rökfärgad nyans som är tokfin :) Nu kan jag inte bestämma mig ;)

• Anaurora

Håller med om att intermezzo (med den blå eller svarta droppen) är jättesnygga. Kan vara lite klurigt att hitta ett porslin som matchar den blå färgen bara:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m479055.html

Annars håller jag med Sångfåglen, Chétaue är superfina.

Men om du är uten efter något i stil med Essenceglasen har jag inget tips.

• Fru Westin

Håller med sångfågeln! Vi fick 16 (!) sådana (för rödvin)i bröllopspresent. De är jättevackra att se på där de står i det upplysta vitrinskåpet och de är trevliga att dricka ur

• Gott å Blandat

Själv gillar jag lite mer rejäla glas! Så jag har börjat samla på Boda Novas Select rödvinsglas!
    Så det är mitt tips till trådstartaren!

• Karin1

Orrefors Merlot är mina absoluta favoriter!

Svar på tråden Tipsa mig om snygga vinglas