• Bröllopstokiig

Tvättat hår?

Hej allihop!
    Jag har hört från tidigare brudar att man inte får tvätta håret samma dag som man gifter sig för att det dår blir svårt att sätta upp. När jag var hos frissan för att prova uppsättning sa hon inget om det och jag tänkte inte på att fråga. Är det alltid så att man inte ska tvätta håret samma dag eller beror det på hårkvalitet? Det vore ju himla skönt att få tvätta det så att man känner sig riktigt fräsch. Vilka råd har ni fått?

• Svar på tråden Tvättat hår?
  • Bröllopstokiig

Jag har fått att mitt hår skall vara nytvättat torrt och väl igenomkammat när jag kommer till frissan

• Bröllopstokiig

Min frissa sa att jag skulle tvätta det dagen innan så att det inte blir för glatt. Tror detta är vanligt. Att du får en fin och hållbar frisyr gör garanterat att du känner dig fräsch ändå :)

• Bröllopstokiig

Min frissa sa samma sak - håret blir tydligen lättare att sätta upp om det inte är nytvättat. Själv tvättade jag mitt kvällen innan - så det hann torka lagom till det var läggdax.
    Sen kan det säkert bero på hårkvalitét, typ av uppsättning, mm...
    Ring & fråga!

Lycka till!

Jeanette

• Bröllopstokiig

Det finns nog olika idéer om vad som är bäst, jag tycker du ska ringa din frissa och höra vad just hon föredrar!
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag har fått rådet att tvätta håret kvällen innan. Den dag jag tvättar håret blir det ofta så blankt och svårhanterligt, men samtidigt man vill ju ändå ha håret så rent som möjligt. Därför föredrog frisören att jag tvättar det på kvällen och inte har i något i håret förutom schampoo och balsam (som vanligt).

• Bröllopstokiig

Jag blev tillsagd att jag inte fick tvätta håret samma dag. Nytvättat hår är tydligen väldigt "halkigt" och svårt att jobba med. Jag tvätta håret på eftermiddagen före bröllopet. Mitt hår var tydligen svårjobbat trots att det inte var nytvättat. Frisören sprayade det med något som hon skämtsamt kallade "smuts" (jag vet inte vad det var - men det skulle göra håret strävare och mer lättarbetat) och fick sedan till en helt fantastisk uppsättning!

• Bröllopstokiig

Jag kommer absoult att tvätta mitt hår samma dag som jag gifter mig. Min kompis som är frisör har aldrig sagt något om detta de gånger hon har gjort uppsättningar på mig!
    Men jag tror att det beror på vilket frisören föredrar att jobba med.
    Jag skulle känna mig lite ofräsch om jag inte tvättade håret eftersom jag gör det varje dag.

/Tess

• Bröllopstokiig

Jag kommer att tvätta håret kvällen innan dessutom vill min friss tillika kompis inte att det ska vara klippt på ca 4-5 veckor.
    Det är tydligen mer lätt arbetat om topparna är lite sprödare,har man en uppsättning så syns ju inte topparna och då spelar det ju ingen roll.Dessutom så kan själva uppsättningen med rullar spray och tusen nålar göra att håret känns torrt och lite slitet efteråt.
    Kommer att klippa mig veckan efter bröllopet.

• Bröllopstokiig

Så finns det då vi... vi med "glashår" som är omöjligt att sätta upp rent och ännu mer omöjligt att sätta upp dagen efter.
    Sätter jag upp vitt hår i hästsvans så erfordras ½ burk hårgelé och sedan spray i ungefär samma mängd, och då halkar det ändå ur någonstans (ja, jag överdrev... men bara lite *fniss*)

• Bröllopstokiig

Jag håller med Tess om att det är upp till frisören vilket hon/han föredrar! Själv skulle jag aldrig kunna gå med "smutsigt" hår till en frisör. Jag tycker personligen att håret blir "smutsigt" under sömnen, med tanke på att man svettas och så...

Svar på tråden Tvättat hår?