Maica - Jo, jag har oxå funderat på om hon kan hamnat i någon slags låsning. Att själva grejjen att hon inte vill stressar och den stressen påverkar i sin tur. Lite moment 22 kanske?
Igår kväll hände något.
Vi pratade lite om sexbiten och det att ifall hon känner för det så ska hon ju inte stoppa upp. Även det med att allt behöver ju inte leda till sex, dvs. preneteringen. Då kom det upp något som verkade lätta lite. Tydligen har det varit så att de gånger jag velat ha sex eller något så har jag rört på henne om ni förstår. Inte rört henne på samma sätt utan att det ska bli sex. Det hade fått henne till att så fort jag tar på henne, så tror hon jag vill ha sex. Det förstår jag kan bli pressande. Jag menar.. Man måste ju kunna få vara intim utan att det ska betyda att det måste bli sex. Där får jag ta på mig skulden tror jag. Nu till det roliga. Efter vi pratat om det så hade jag tänt i braskaminen och sa att hon skulle få en helkroppsmassage vid den varma mysiga kaminen. Jag la ut filtar och sånt och hon lade sig bekvämt till rätta och jag började massera. Jag vet hon älskar att jag masserar henne. Nåväl, jag sa det att även om det kanske blir intim massage så menar jag inget med sex. Jag masserade henne länge och märkte hon gillade det. Jag sa att hon får säga till om jag ska sluta. SVaret blev att jag istället kunde ta mig mina kläder. Resten kan ni nog gissa. Efteråt var jag livrädd att hon skulle typ ångra något så jag sa att det som hände inte var något jag planerat. Hon svarade med att hon med faktiskt har känslor.
Det tog jag som något mycket positivt. Kanske var det en liten del i det hela, det där med att allt inte behöver leda till s ex, även om det nu gjorde det denna gång. Men då på hennes vilkor.
Men det kändes jättebra men jag tänkte samtidigt på att inte måla upp det för stort. Små steg tänkte jag. Och tur var väl det för att lite senare (hon somnade vid brasan efteråt) så pratade hon lite om lägenheten som vi tittat på åt henne tidigare samma dag. urk tänkte jag, men samtidigt tänkte ju jag att givetvis behöver ju inte det att vi nu hade sex betyda att hon ska ta tillbaka allt och vi fortsätter tillsammans här hemma. Så jag sa att hon inte behövde känna någon press bara för att vi nu hade sex, utan att vi tar det för vad det är. Svaret blev en aningen kryptiskt, typ: "Men det har ju inget med lägenheten att göra. Tjata nu inte sönder det där"
Med det där menade hon ju s exet vi nyligen haft.
Frågan är ju. Hur ställer jag mig till detta?
Jag tror att vi nu hade s ex på hennes vilkor är jättebra. Att det visar henne att hon faktiskt kan känna för sex. Visst är det skillnad på att hon kände för sex när jag masserade henne och att hon själv skulle tagit något iniativ. Visst tog hon eget iniativ när hon sa åt mig att ta av mig kläderna, men ni fattar nog vad jag menar. Samtidigt förstår jag att hon inte bara kan släppa allt med att hon gjort slut och letar lägenhet och säga att allt är bra helt plötsligt.
Den krävs kanske en hel del mer arbete.
P-piller, m.m. kan ju fortfarande ha negativ effekt. Dvs. att hon kan vara svårstartad?
Sen tyckte jag hon var lite tillbaka dragen stundvis igår. Jag frågade om det var något men det var det inte. Så jag drog med henne ut på bio så vi inte bara satt hemma och ugglade. Men man undrar ju vad det är som snurrar i hennes huvud ibland. Ibland är hon mycket mer gosig när vi ska sova, men igår tyckte jag hon verkade lite annorlunda. Visst kröp hon intill och sov sked. Kanske det bara är jag som innerst inne förväntar mig något och det får mig tro att hon är något annorlunda.
Jaja, då har man skrivit en hel del till då.. Stackars er som läser. :)