• Zäta

Lokal i Roslagen???

Vi ska gifta oss i augusti 2004 och letar nu med ljus och lykta efter en bra och fin lokal för festen. Vi skulle vilja hitta en ljus och fin lokal med plats för ca 90 pers som ligger vid vattnet i Roslagen. Den kan eg. ligga var som helst, även i övre Roslagen upp mot Öregrund. Vi har en stor släkt från Åland som kommer med färjorna och då tänkte vi att det kunde passa att ha bröllopet där uppe. Vi vill helst av allt ordna mat och dryck själva.

Är det någon som har något bra tips?? Var ska vi börja leta? Tacksam för alla tips och råd vi kan få!

• Svar på tråden Lokal i Roslagen???
  • Rospigg

Jag letade också lokal i Roslagen men det var jättesvårt. Jag vet att f.d. LV3 mitt i Norrtälje har en vacker lokal som de hyr ut. Jag vet inte vem som förmedlar den men det kanske de vet på kommunen. Den ligger vid sjöm Lommaren, har öppen spis, parkettgolv och skulle vara väldigt fin enligt den personen jag fick tipset från.

Har också hört att det ska finnas något ute i Spillersboda som man kan hyra.

Själv gav jag upp och bokade Pensionat Granparken i Norrtälje. De är supermysiga så det blir nog bra.

• Fru Persson

Det finns många:

Lidökrog i Gräddö, har själv varit på bröllop där. Så fint!!!!!!
    Fejan, har bara ätit där.
    Det finns en "barack" i Räfsnäs där man kan hyra också.
    Kärleksudden i Norrtälje.
    Ja, nu kommer jag inte på mer.....

• Zäta

Tack!!!

Gick in och tittade på Lidö Krog och det såg jättefint ut, men vi letar (just nu i alla fall..) efter något ställe där man kan ordna mat och dryck själva.

Kärleksudden, vad är det??

• Elin i Sunnyvale

Hej!

Vi skall ha vår fest på Engelbreksttunet på Vätö (engelbrektstunet.se). Det är eg. en konferanslokal/vandrarhem men enligt vad jag hört är det gamla huset vackert och mysigt. Det ligger vid Vätösundet och har egen brygga. (20 minuters båtresa till Vätökyrka!). Man får ha med sig egen mat men måste tyvärr "köpa baren" genom dem. Det finns övernattningsrum som man kan hyra om nån vill sova över. Det finns två lokaler där man kan äta. En tar 110 pers och den andra 70+80. Man kan hyra bara en lokal men då riskerar man att det finns annat folk i huset under festen. Vill man hyra hela huset kostar det 6000 kr (+köket 1000kr). Jag mailade ägaren via hemsidan och fick svar på en gång. Har inte varit där själv ännu (vi bor i USA) men skall dit och titta i februari när vi är hemma på besök! Hoppas det kan vara nåt!

E

• Elin i Sunnyvale

Jag menade att lokal nr.2 tar 70-80 pers! (inte 70+80)!

E

• Mrs Brady 2 B

I Östhammar har ni ju gammelhus.Jättemysigt och man kan både vara ute och inne.

• ellma

Hejsan!
    Vi vill också gifta oss i Norrtäljetrakten och gärna nära Spillersboda.
    Vet någon vilken lokal "rospigg" syftadepå här ovan?
    Finns det fina kyrkor i anslutning till de lokaler ni talar om här?
    Vi behöver nog en lokal för ca 100 personer, och eventuellt behöver några av gästerna logi.
    /E

• Rospigg

ellma: Jag kan för mitt liv inte komma på vad stället heter men det har varit restaurang, dansställe, pub, etc och jag vet fler som har haft fester därute. Kommer så väl ihåg stället från studentskivor (var länge sen....) men vet som sagt inte vad det heter.

Kan jag luska fram namnet så återkommer jag. Måste fråga runt....

• ellma

Vad snällt!
    Mina farföräldrar börjar bli till åren och de bor f n i Spillersboda. De skulle bli SÅ glada om de hade möjlighet att närvara vid vigseln, men jag hoppas att de även orkar med lite fest
    /E

• Fru Persson

Rådmansökyrka är den finaste jag vet.

*Jag är döpt där*
    Om jag skulle gifta mig igen så skulle jag gifta mig i Rådmansö och ha festen på Lidö.
    Men tyvärr så är jag redan gift
    Om man ska ta med mat och dryck så finns det många hembygdsgårdar utanför Norrtälje. Kolla med turistkontoret var de finns.

• Gustaf M.

I Cedergrenska tornet i Stocksund kan man visst hyra en festvåning. Likaså i Djursholms slott, fast därifrån tror jag inte att man kan se vattnet. Annars finns ju Vaxholm att titta närmare på också.

• Gustaf M.

Djursholms värdshus ligger med vacker utsikt över vattnet också, fast så vitt jag minns är den lokalen lite trist.

Svar på tråden Lokal i Roslagen???