• *JiNx*

Vad ska jag göra ?!!? *LÅNG*

Hej alla mina söta "vänner"..

Jag måste ha råd..
    I förrigår var jag o fikade men min vännina (som har pojkvän sedan 4 år tillbaka) Vi pratade om allt.. tänk er ALLT.. ! Sex, killar, jobbet o.s.v
    Sedan började hon berätta hur hon tycker att tjejer e det finaste hon vet och började ta min hand o smeka den :-0 och jag drog bort den.
    Men jag förstod inte, vad hon ville ha ut av det

Efter några timmar sa hon:
    -Jag måste berätta något för dig.
    Så jag tänkte ok.. SHOOT..
    Hon berättar att hon e Bisexuell!! Ok, jag visste inte hur jag skulle svälja det, men fortsatte att lyssna. Jag sa till henne om pojkvännen vet, o hon sa att han blir K*T på att hon har S*X men tjejer..
    Ärligt talat kunde jag inte svälja det, för att hon gick in på hur dom hade samlag, hur bröst e det finaste som finns och hela köret gick till. Jag kände mig äcklig.. För att jag mindes hur hon hade tagit på mina bröst och tyckte att jag hade fina bröst. Jag har bytt om i samma rum, hon berättar hur hon tycker att jag e sexig och kvinnlig. Vet ni jag känner mig äcklad!! Sen på väg hem fortsatte hon med DETALJER om hur tjejer e underbara under samlaget. Och mitt i hela tog hon mig på rumpan.. Du hoppade jag till, och hon sa: -Lugn jag ska vara SNÄLL, om du vill ska jag visa dig en sak o du vill du inte tillbaka..
    Jag vände mig om och fortsatte att skynda mig hem.

Och efter detta vill jag faktiskt inte ha nåt med henne att göra, inte för att hon e Bi utan att jag vet att hon vill förstöra mellan mig o min fästman.. För 2 månader sedan sa jag till min fästman att hon verkar lite skym, men sket i det..

Vad tycker ni jag ska göra???

• Svar på tråden Vad ska jag göra ?!!? *LÅNG*
  • Dea

*JINx*

Du slår mig som en rätt snäll tjej. Kom ihåg att sätta gränser. Precis som när du sa till att hon inte kan ta dig på brösten.

(Skaffa dig en blablabla? Älskare? ja, det skulle förstöra, det tycker jag inte du ska. Elektrisk leksak? Det behöver man inte ha, men det kan väl vara kul för en del par. Och en del singlar.)

Ja, jag tycker också det är konstigt att de i deras relation har olika regler för henne och honom.

Tänk på att det inte är så att hon sitter inne med sanningen. Du behöver inte ha sex med tjejer för att hon har det, Du behöver inte anamma deras syn på trohet.

Det vet du säkert, men det tål att påpekas en extra gång. Du behöver inte bli berörd. Kanske inte dina åsikter heller automatiskt är sanningen, men de är dina och lika giltiga som hennes. Tro på dig själv!

Du är inte "äcklig"! Det enda du gjort är vara åtråvärd. Det kan både straighta killar och gaytjejer reagera på. Men du är trogen, så låt inte det bekymra dig.

N_o_b_b_a henne!
    Det är det du måste göra.

Om du slutar vara kompis med henne beror på, om hon inte respekterar ett "nej tack" så är vänskapen slut så klart, och om det verkligen är hundraprocentigt säkert att hon sabbar så är vänskapen också slut.(Men jag vet inte vad hon gjort som tyder på det).

Men jag tycker att hon borde få en liten chans att vara en bra kompis efter nobbningen. Man kan vara kompisar även om man är olika.

• Snart gift kille

om hon är en väninna och vill förstöra för er så är hon väl ingen vän????

• l i s a

Hur kommer det här med att förstöra in i bilden? Hon och hennes kille verkar ju leva efter lite andra regler än vad du och din kille gör. Enligt hennes sätt att se det hela kanske hon inte alls tycker att hon förstör utan kanske "bara" vill ge dig ett tips på att "hotta upp" 6livet lite?! Vad jag menar är att hon kanske inte alls har för avsikt att förstöra och inte begriper att du tolkar det så heller eftersom hon som sagt verkar leva efter andra regler och värderingar. En tanke bara.

I övrigt håller jag med electric l. här. Vill du ha kvar henne som vän så var rak och tydlig med vad du vill och inte vill. Vill du inte ha henne som vän längre så får det väl vara så.

• Dea

Funderarprecis som l i s a på om det verkligen är förstörelselusta eller bara en liten kulturkrock mellan olika värderingar. Är det det senare så löser det ju sig bara man är tydlig nog.

• Maica

Glöm bort att hon är tjej! Ta upp saken med henne på samma sätt som du skulle gjort om det var en killkompis som gjort samma sak.

• Fru Kirta

Det spelar ingen roll om det är en kille eller en tjej som kommer med sådana förslag, hennes beteende är klart olämpligt. Jag tycker du ska säga till henne att du inte intresserad och be henne att rikta sin uppmärksamhet nån annanstans. Om det inte hjälper, måste du nog bryta kontakten, det kan ju bli jättejobbigt att umgås om hon inte kan släppa detta.

• Fru Kirta

l i s a: Visst, människor måste ju få ha olika värderingar, men samtidigt tycker jag att Jinx väninna är den som ska respektera Jinx värderingar i detta fallet, det är ju väninnan som kommer med olämpliga förslag. Jinx har ju aldrig sagt att hon har nåt emot bisexuella, hon vill bara inte delta i det själv.

• a flock of seagulls

Mycket underligt beteende från din väninnas sida. Jag tycker du ska prata med din väninna och berätta hur du känner det.

Kanske missförstod hon situationen och tyckte att du var med på noterna. Var tydlig. Lycka till.

• Dea

Naturligtvis måste JINx och hennes väninna respektera varandras värderingar, båda två. Synd att vi inte har väninnan "på tråden" också.

• *JiNx*

Hej

Tack för alla svar..

Jag har nu talat med henne och medans vi satt och diskuterade sa hon :
    -"Vet du jag vill ha en chans att visa om man väljer det goda, så vill man inte tillbaka. Tjejer vet vad andra tjejer vill ha. Låt mig visa dig.":- o
    Då blev jag så sur att jag ställde mig upp och skrek som en galning:- [

Jag försökte berätta för henne att om hon vill vara min vän så ska hon inte hålla på så, men jag blev så J*VLA förbannad och sa att jag aldrig mer vill se henne. :- [

l i s a: Jooo, jag håller med, människor måste ju få ha olika värderingar, MEN man skall respektera varandras värderingar. Jag har inte emot Bi-Homosexuella.

Maica: Jag bryr mig inte om det är en tjej eller kille. Jag hade varit exakt likadan och tagit upp saken med henne/honom på samma sätt..

Tack och puss på alla..

Svar på tråden Vad ska jag göra ?!!? *LÅNG*