Vi funderade på att ha bröllopsfesten på Finnhamn men ångrade oss när vi kom ut dit. Till att börja med hade jag haft telefonkontakt med dem i våras och då fått lite prisuppgifter. Inför vårt besök där under sommaren ringde jag igen för att bekräfta priserna (så att vi var säkra på att det över huvud taget var intressant) och då hade man höjt dessa. Vi bestämde oss dock för att åka dit någon vecka senare och hade då bokat in ett besök med den ansvarige. När vi träffade honom (samma person jag haft telefonkontakt med) höjde han priserna ännu en gång. Vågar inte ens tänka på vilka nivåer vi skulle hamnat på nästa sommar (jag menar 25:-/varmkorv till vickningen, någon rimlighet får det väl i alla fall ligga i prispåslagen?!).
Dessutom tycker åtminstone jag att stället ser misskött ut. Den dagen vi kom dig hade det varit bröllop dagen innan. Trots det stod det rostiga tunnor vid ingången, det låg gamla rostiga cyklar på gården och det var skräp över allt. Själva festlokalen är inte särskilt mysig den heller och drinken tar man i ett mörkt murrigt rum med lysrörsbelysning på bottenvåningen.
Jag har dock inte varit på bröllopsfest där själv så jag vet inte, det kanske är jättetrevligt. Mitt intryck är dock att det är skräpigt, rörigt och onödigt dyrt. Personalen verkar oengagerad och det är synd för stället skulle kunna vara helt underbart med det läget och de förutsättningar som finns.