PANIK!! FESTLOKAL I KARLSTAD????
Hjälp, vi behöver tips på ev. festlokaler, bygdegårdar i Karlstadsområdet....
Någon som kan hjälpa oss???
Ev. föreningslokal, med plats för minst 40 pers??
Jättetacksam för svar!!!
Hjälp, vi behöver tips på ev. festlokaler, bygdegårdar i Karlstadsområdet....
Någon som kan hjälpa oss???
Ev. föreningslokal, med plats för minst 40 pers??
Jättetacksam för svar!!!
Gunvor,
Tack för hjälpen!! Det låter som det perfekta stället för oss ( vi har bokat bröllopssvit på Scandic Winn, så det är ju jättenära då!)
Bara en fråga till! Har du något telefonnummer till dom som har hand om uthyrningen av lokalen???
Vore jättetacksam för svar!
Telnr till PRO-gården Karlstad är 054-18 47 90. Lycka till! Vi tillbringar också bröllopsnatten på Scandic Winn, och med vigseln i Domkyrkan, så blir ju allt på gångavstånd!
Tack Gunvor! Ska ringa dom imorgon och se om vi kan hyra den då!
Blir ni förresten många gäster??? Vi blir inte så jättemånga (35-40 st.).
Vi har bjudit 88 pers, men många är långväga (Boden, Lycksele, Östersund...), så vi räknar med en del bortfall...
Vi har oxå bjudit många långväga gäster... fast dessa kommer ännu längre norrifrån (Gällivare)fast även från Umeå och Sundsvall... Men jag tror nog att det blir en hel del bortfall för oss med...
PRO-Gården hade semesterstängt tom. den 6 aug.... får försöka höra mig för nån annanstans. Nåt tips??
Kristina! Jag har nog inget mer tips än det jag redan nämnt: Träfotere, som ligger ute i Grava/Hynboholm. Jag tror det hör till någon hemdygdsförening eller liknande. Det enda telnr jag just nu kan få fram är till Grava Folkdanslag Träfotere 054-53 22 81. Trevlig lokal, ligger mycket vackert, och där kan man kräma på med musiken hur högt man vill och bli på lysét utan att någon behöver ha ont av det! Lycka till!
Vet inte varifrån accenten kom ovanför "lyset" (förra inlägget). Det var inte meningen!
Ok, tack ändå så mycket för hjälpen!!!
Färjestad Herrgård är väldigt fint också. Ligger precis vid Färjestad Ishockeyhall. Har varit på 60-års fest där en gång. Och tyckte det var väldigt fint.
Vet inte om de har catering där eller så. Men det går ju att ta reda på.
Nu har jag ordnat lokal!! Det blev Grava hembygdsgård... dom hade just fått in ett återbud just det datumet.... annars hade den varit fullbokad till september nästa år (!!!) Snacka om Tur!
Grava hembygdsgård - Träfotere? Ja, det låter ju som fantastisk tur! Lycka till igen!
Ja, Träfotere... Har inte sett det ännu, men jag tror nog att det blir bra!
Ha det så gott och åter igen Tusen Tack för all hjälp!!!
Kan tipsa om Skogserassen i Mariebergsskogen i Karlstad. Vi ska gifta oss där och har blivit väldigt vänligt bemötta.
Lokalen är väldigt fin, ljus och luftig, med stora fönster. Lågt pris dessutom. Perfekt!
Rekommenderar er att gå dit och kolla, trots att det verkar som att ni bestämt er. Det är ju bara att ändra och jag tror inte ni blir besvikna!
Ring till Hotel Savoy och hör med dem eftersom det är samma som har hand om Skogsterassen.
Tack för tipset! Fast ja, vi har bestämt oss...
Vi kollade tidigare med Skogenterassen (redan i våras) men då sade dom att dom skulle ha 10.000:- för bara hyra av lokal (!). Så det projektet lade vi ner...
Mysko!
Vi betalar inget alls i rena pengar för lokalen. Vi har ca 90 gäster och trerätters middag och hyran av lokalen ingår i middagen, som inte alls blir dyrare än på andra ställen vi kollat på!
Ska gifta oss i början av december, så det kanske är därför priset är lägre.
Ja men det berodde väl på att vi ville fixa maten själv...
Hej
Jag gifter mig i Östrafågelvikskyrka den 1 september, festen ska vi ha på Alstersvärdshus som ligger ca. 10 min från Karlstad, värdshuset ligger bredvid sjön Alstern, jätte fin utsikt.
Carolina,
Vi hade bokat Värdshuset redan... men efter ett tag insåg vi att det blir FÖR DYRT.
Vi vill ju gärna kunna bjuda gästerna på vin till maten... och betala 200:- för en flaska som på systembolaget kostar 62:- tyckte vi var snuskigt dyrt... så vi hade tur att vi fick tag i en ny lokal så nära inpå bröllopet... där fixar vi maten själva och kan ha en fri bar! Till ett ännu lägre pris än vi skulle fått utan bar på Alstern.
någon som har nån aning om vad det kostar att hyra lokalen brevid hammarö kyrka, om jag gifter mig där? eller någon som vet om något annat ställe man kan hyra billigt ??