PANIK!! FESTLOKAL I KARLSTAD????
Hjälp, vi behöver tips på ev. festlokaler, bygdegårdar i Karlstadsområdet....
Någon som kan hjälpa oss???
Ev. föreningslokal, med plats för minst 40 pers??
Jättetacksam för svar!!!
Hjälp, vi behöver tips på ev. festlokaler, bygdegårdar i Karlstadsområdet....
Någon som kan hjälpa oss???
Ev. föreningslokal, med plats för minst 40 pers??
Jättetacksam för svar!!!
PRO-gården, Sundsta och Träfotere (Grava ) är två ställen, där jag har arrangerat fest; vi ska själva ha vår bröoopsfest på PRO-gården!
bröllpsfest, förstås; ibland går det undan!
och det blev inte rätt nu heller!
Vart på Sundsta? PRO-Gården?? Vart är den??
(Har bara bott i Karlstad i 3 år... Hittar till alla stadsdelar i alla fall).
Vad kostar den att hyra??
När gifter ni er??? Vi gifter oss den 15 september i Alsters Kyrka
Glänne Gård är jättemysigt!
PRO-gården ligger på Brunnsgatan (9, tror jag). Den kostar 1500 att hyra med tillägg för vinglas, som vi dock tillsammans med andra glas hyr från annat ställe. Då får man städa själv, men porslin, bord, stolar, stora kaffebryggare, diskmaskin ,etc finns.
Som vanligt går det alldeles för fort, när jag skriver. Vi gifter oss den 29 sept i Karlstads Domkyrka.
Tack för svaren! Tror du man får servera alkohol där??? Inte så det blir nåt fylleslag... men ändock så att nån kanske blir på lyset???
Monika, vi har alltjämt varit ute vid Glänne Gård och tyvärr måste jag säga att vresigare personal får man varkligen leta efter... läget var perfekt.... men ja...
Oj, jag skriver oxå för fort... får man spela musik högt där??? (Till dansen)
Kristina! Ja, man får servera alkohol där. Vi kommer att ha en niomannaorkester (samma som vi haft vid tidigare tillfällen), och den spelar väl till ett-halvtvå. I maj var jag där på fyrtiårsfest, och man spelade rätt högt. Jag tycker dock att man helst inte ska ha öppna fönster efter halvelva-elva, för det ligger ett par villor tvärs över gatan.