• Bröllopstokiig

Vad kostar ett bröllop ?

Hej, är total nybörjare när det gäller det här med bröllop, då sambon friade tidigare idag. Så jag tar tacksamt emot tips från er proffs! Till att börja med: vad kostar det (för ett ganska ordinärt bröllop) med ca 60 gäster? Är det möjligt att planera ett bröllop till mitten på juni -02?/ en lycklig charlie

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop ?
  • Bröllopstokiig

Hej!
    Välkommen i gänget om du sätter fart du hinner du med att planera. Det viktigaste är att boka festlokal och kyrka så snart som möjligt. Priserna skiljer sig åt ganska mycket beroende på om du hyr lokal och själv fixar mat eller om du är på ett ställe där de gör maten åt er. Jag var på en kompis bröllop för några år sedan där de själva hade gjort maten och hyrt en trevlig lokal. Det serverade en buffé och det var jättetrevligt och blev inte så dyrt för dem. Vi kommer att vara på ett slott där de som har slottet fixar med maten. Då ligger kuvertpriset för vin, tre rätters middag samt kaffe och tårta på ca 700 kronor. Klänningen kan man också lägga ut olika mycket pengar på. Det finns klänningar från ca 2500 kronor upp till hur mycket som helst. Man kan ju också låta sy upp en klänning eller hyra. Sätt igång med planeringen nu och återkom gärna med fler frågor!

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej Chalie!
    Visst hinner ni planera bröllop till Juni!
    jag och min man bestämde oss för bröllop i Januari -00 bokade kyrkan i början av feb. och gifte oss 10 juni -00. Tyckte inte att det kändes särskilt stressit utan bara kul.
    Ett tips är att om ni vill gifta er i en populär kyrka, ha middag och fest på en särskild restaurang, Herrgård el likn. och att en särskild fotograf ska ta bröllopsbilderna, är det bäst att göra de bokningarna på en gång! likaså om ni tänkt hyra en veteranbil el likn att åka i från kyrkan. Vi var nämligen försent ute (4 v innan) och det var omöjligt att hitta något som var ledigt. Vårt bröllop gick på ca 77000:- med minsta detalj inräknad exkl resa.
    Vi hade 3 rätters middag samt fest för 70 gäster på ett Värdshus. En DJ fixade musiken. Kläderna hyrde vi samt att vi även betalade för tärnans och brudnäbbarnas kläder o blommor. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Vi räknar med att det kommer att kosta runt 50 000 med _allt_.
    Då är allt inräknat, 3rätters meny, konservering av bukett, vi gör själva megalyxiga inbjudningskort, vigsel + festprogram, placeringskort, serveringspersonal, klänning för 10 000, videofilmning och tom. fotograf hela dagen och fri bar =)

Vi kommer viserligen bara att vara ca 40-50personer.
    Men mitt tips är att jaga runt blnd vänner och bekanta, _någon_ måste ju känna en frisör, en fotograf , en kock osv så man kan få bra kompispriser =)

• Bröllopstokiig

Hej !
    Våran budget kommer att sluta ungefär på 35 000:-. Det är för ca 55 personer. Vi ska inte åka på någon bröllops resa, eftersom jag är fruktansvärt flygrädd. Konservering av buketten är inte heller inräknat i priset . Trots vår "låga " budget kommer jag få mitt absoluta drömbröllop. ÅÅÅ vad jag längtar.......

Anneli

• Bröllopstokiig

Hej

Vi skär i budgeten och utgifterna bara växer just nu i planerandets stund ligger vi på 110 000kr. Det var inte där vi började. Vi blir 70 personer. "3-rätters" buffé, resa 2 veckor. Ja, allt är inräknat och allt blir/är köpt. Gör bara en grej själv och det är inbjudnigskorten och fest häftena. En sak är inte inräknat och det är framkallningen av engångskamerorna och av "fetsfotografens" bilder. Vi hoppas att utgifterna skall minska när vi kommer längre fram.

• Bröllopstokiig

Hejhej,Charlie!!
    Jag tror nog att det går fixas till vilken pris som hälst! Väldigt olika här har jag förstått! Jag skall ha ca 100 gäster och det verkar gå mot ca 35 000kr exkl resa. Då kostade klänningen bara 2000kr. (i affären)
    Javisst går det på 4 mnd! Jag hade en kompis som bestämde sig 2 mnd innan! Ju längre tid man har på sig, ju billigare kan det bli,tror jag. Jobba på,du! Grattis och lycka till!!

• Bröllopstokiig

En gång i tiden fixade min dåvarande man och jag, med hjälp av våra föräldrar, ett bröllop på 2 veckor. Kyrka, fest och hela konkarongen...

• Bröllopstokiig

Enligt BT´s genomsnittsbrudpar går det på ca.30.000.- det finns en rubrik som heter så här som CyberPet sammanställt,kolla där.

• Bröllopstokiig

Hej och grattis!
    Vi skall gifta oss i juli och har en budget på ca 50.000 kronor. Den inkulderar inte maten, eftersom vi i stället för presenter tar ut en kuvertavgift om 250 kr. Detta gör att vi kan spendera pengarna på det vi tycker är viktigt, t ex på en fin ring, klänning, blommor, frisör m m. Vi kommer att bli ca 65 personer.
    Lycka till!

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop ?