Hyra buss???
Hej på er.
Är det någon på detta forum som vet vad det kan kosta att hyra en buss.
Tänkte ha gemensam transport från kyrkan till festlokalen.
//gurkan
Hej på er.
Är det någon på detta forum som vet vad det kan kosta att hyra en buss.
Tänkte ha gemensam transport från kyrkan till festlokalen.
//gurkan
Priserna beror på hur långt det är mellan kyrka och festplats. Jag mailade runt och frågade efter en offert. Över sträckan jag frågade om så var Westin buss billigast, därefter Botkyrka buss, Delfin buss och dyrast var Ekmanbuss(1000 kr dyrare än Westin).Sträckan var Högalidskyrkan-Huddinge.
Lycka till
Vi hade tänkt hyra en buss.
Jag har i och för sig bara fått in ett kostnadsförlag av tre än så länge.
Bussen skulle åka från Uppsala till Lövstabruk ca nio mil, vänta i Lövstabruk ett par timmar sedan åka vidare till Örbyhus slott ca tre mil (sedan själv hem till Uppsala). Detta på eftermiddagen. Sedan hämta på natten. Vilket skulle vara ungefär fem mil hem till Uppsala igen. (men han måste ju ut dit på natten också så även det är fem mil)
Detta skulle ske på midsommarafton, kan tänka mig att det är lite dyrare kanske.
5000 ville ha ha i alla fall.
//Eddie
Kostnaden basers ju på hur långt avstånd det är mellan kyrkan och festlokalen. Vi både gifte oss och hade festen innanför tullarna och då var Kungsholms Buss absolut billigast. När jag ringde runt så fick jag prisskillnader på upp till 600:-, mao kolla noga olika bussbolag.
Kanon-makaron :)
Nu gifter vi oss i Nacka kyrka och ska ha festen inne i stan (nära Hummlegården).
Kan man räkna med en si så där 1500:- kanske.
kolla in www.busnet.com (eller .se)
Gurkan, kolla även med flygbussarna, de har charter, vi hyrde dem och är nöjda! De var billigast för oss!